Iskallt

Det är så sjukt kallt ute. Urk. Imorse hade vi -23,4. Det är för kallt.
När det var dags för Signe att sova hade graderna gått upp till -19, så vi satte på henne både fleccetröjan och ulltröjan under overallen. Hon var inte kall när hon vaknade efter en och en halv timme, men det känns hemskt att låta henne sova ute i den kylan. Vi såg till att hennes snuttefilt täckte båda kinderna. Men hade det vart -23 så hade vi fått försöka få henne att sova inne, har för mig att jag har läst att om det är under -25 så bör man inte låta de sova ute.

Igår var vi en sväng till Pers föräldrar och fikade och då fick vi en inbjudan till middag till idag, så vi kom dit vid halv fem och stannade till halv åtta.
Annars har det inte hänt mycket. Signe gick drygt en halv meter igår morse. Det var 7 steg. Annars är hon rätt feg och sätter sig ner så fort hon ser att ingen håller i henne.

Igår lagade jag köttfärsbiffar. Tog bort den mesta löken ur en och stekte den lite försiktigare så Signe fick också biff och potatis. Är det fortfarande förbjudet att steka maten? Det blir ju så förbaskat drygt om man ska koka allt till henne. Kan man koka pannbiffar? Nu stekte jag den iaf. Och hon tyckte det var gott. Efter maten fick hon äta biffbitar och ärtor själv. Det kan hon sitta länge och pilla med.

Kollade såklart på Körslaget igår. Röstade två gånger på Team Hanna! Heja Bollnäs!

Idag har jag tagit ner julgranen och tomtarna. Imorgon åker adventsbelysningen. Även fast det är rätt mysigt...


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag började ge Isak det vi åt ungefär vid den här tiden jag, stekt som kokt. Det ända jag var försiktig med var krydningen. Men Isak älskar när maten smakar och gärna lök med =) Korv har varit en favorit ända från början lika så köttfärsås och spagetti.. Men är du osäker kolla med bcv när ni ska på 1 års kollen.



Kramar!!

Postat av: Malin

Jag frågade Margit sist vi var där¨på 8 månaders kontrollen, stekmat var inget problem alls sa hon, inte heller att krydda maten, bara vara försiktig med salt.

2009-01-05 @ 10:33:45
URL: http://malinsundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback