Länge sen sist

Blev dåligt med uppdatering i helgen. Men det var full rulle hela tiden kändes det som. Även på natten.

I fredagskväll var Elin och Jonas här och kikade på Let´s Dance. Vi käkade tacos och hade trevligt! Vi la Signe en sväng på eftermiddagen för hon började bli så himla trött, men somnade inte förrän tjugo över fem. Vid sex vaknade hon till och jag plockade upp henne. Allt blev fel. Hon blev nog förvånad över att Jonas och Elin var där, och hon var fortfarande väldigt trött så hon var väldigt ledsen ett tag innan det till slut släppte när hon fick leka. Hon åt inge vidare  under dagen så natten blev sådär.

I lördags åkte jag och Signe till Röste så att Signe fick träffa mormor och morfar lite. Vi var där tills vi skulle på middag till Sven och Anna och deras två barn Alva och Agnes. Vi tänkte kolla på körslaget och testa lägga Signe borta igen...

Som ni kanske minns så gick det inte så bra förra helgen. Det gick inge bra den här gången heller. Hon fick låna Agnes säng som skulle vara vaken och se körslaget, men Signe kunde inte alls somna fastän hon var riktigt trött! Hon är väl för medveten om att hon inte är hemma och allt som händer runt omkring, men för omedveten för att förstå att vi finns kvar och att hon bara ska sova en stund innan vi ska åka hem. Det går ju liksom inte att förklara för en 1-åring. Så återigen fick jag knappt se eller höra körslaget och vi åkte hem tjugo över nio, så vi fick inte se när kören gick vidare. Signe slocknade som en stock i bilen. Såklart.

Den natten gick jag upp fyra, fem gånger tror jag. Signe grät så fort hon tappade nappen, så nåt knas blir det när hon inte får komma i säng som vanligt. Man tycker ju att hon borde sova som en klubbad säl när hon somnade så sent, men inte då. Vid sex kunde hon inte somna om trots välling, och det är klar hon är trött vid sex om hon somnade vid halv tio, så jag försökte söva henne i vår säng. Jag satt upp och guppade så att sängen gungade och då slocknade hon och vi kunde sova vidare till tjugo över åtta.

Igår hade vi gemensamt 1-års kalas i föräldragruppen. När jag fixade pastasalladen på förmiddagen, som vi skulle ta med, kändes det som att jag skulle bryta ihop efter några nätter med massa spring fram och tillbaka in till Signes rum och alldeles för sena kvällar för mig. Den kombinationen blir ju inte så lyckad. Jag kommer inte i säng i tid och Signe sover oroligt...
Iaf så kom vi iväg på kalaset, som drog ut på tiden eftersom vi både skulle äta mat och fika tårta, och Signe blev trött och lite smågrinig. Vilket jag förstår. Hon hade vart vaken från 13 och vi åkte hem vid 18 då hon fick sova en stund i bilen. Hon åt inge vidare bra igår heller, vilket märks direkt på natten då hon inatt åt 220 ml både klockan ett och fem... Sen sov hon vidare till 9 då vi klev upp. Det behövde både mamman och dottern skulle jag tro.

Så ni kanke förstår att orken för att blogga inte riktigt har funnits... Signe åt inge bra med lunch idag heller, hon var nog för trött. Jag hoppas hon får i sig ordentligt med mellanmål och middag så att vi får tillbaka en normal natt. Det blir lite bökigt när hon vaknar rätt sent på morgonen. Såklart är det jätteskönt att hon sover! Men då ska hon bara sova en gång, och ska få i sig lunch innan. Ibland är hon väldigt trött och då blir det svårare att äta. Jaja, det är som det är.

Inte ett så muntert inlägg möjligen, men så är det ibland. Orkar inte fixa med nå bilder, så ni får vänta på det så länge.

Idag sov hon som sagt länge så vi var till öppna förskolan på förmiddagen. Signe har sovit i 1 timme och 45 minuter, och jag hoppas hon sover ett tag till!

Mitt nyårslöfte, nån som minns? går det sådär med... Men vem orkar egentligen bry sig?

Just det. Det har kommit helt sjukt mycket snö här. Jaha, nu vaknade Signe....

Kommentarer
Postat av: Erika

Skönt att höra att det är fler som inte har det så lätt om nätterna.. Det ger iallafall lite tröst!



Hoppas det är bra annars! Vi gick nog precis om varann på öppna idag skulle jag tro. Kram

Postat av: cissi

Ä tvätten kan vänta! Se till att vila dig istället å lyssna på kroppen! det är ju så Viktigt! Jag har lärt mig nu att man måste lyssna på sin kropp,å jag kan säga att det tog nått år och en veckas sjukhusvistelse för att inse det. Hoppas Signe sover bättre i natt!

2009-01-26 @ 20:13:29
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Sara

I natt drömde jag att du var skitsur på Hanna Olsson för att hon hade förlorat mot en söderhamnare i pingis när hon spelade i Bästa 4:an. Alltså, hon förlorade och du blev skit sur och det var du än idag :p

2009-01-27 @ 11:18:00
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback