Täcket lever rövare!

Jag blir galet trött på Signes täcke. Det är för litet för påslakanseten vi har, vilket medför att det bara blir en massa rul!
Då tänkte jag att vi ska fixa ett nytt täcke till Signe, MEN nåt som man kan bli ännu mer trött på är ju att alla fabrikat har olika storlekar på täcken och påslakan till spjälsängar!!! Vad hände med standardmått?

Exempel:

IKEA 110x125 (täcken och påslakan)
JYSK 115x130 (täcken och påslakan)
MICKI 100x130
BABYLAND 100x130 (täcke och påslakan)

Vårt täcke är från IKEA men troligen av modell äldre, eller så har det krympt? Vi har fått ärva det av Pers kusinbarn och det är vi såklar tacksamma över :) Skulle gissa på att det har måttet 100x120 kanske.
Eftersom vi inte har lagt ner någon förmögenhet på påslakanset till Signe har det resulterat i att hon bara har några från Ikea. Om vi köper ett täcke som vi vill ska passa de påslakanset som hon redan har betyder det att om hon skulle få något riktigt fint påslakan från Micki eller Laban tex kommer täcket att vara för brett.

Drygt.

Täckena från Jysk är ju gigantiska! Mamma köpte ett sånt till Signe som hon kan ha när hon sover hos dom, och det finns ju inga påslakanset förrutom deras egna som passar till det. Mamma har ett påslakan för vuxenstorlek på, och det funkar ju när man bara sover en natt då och då. Men jag är trött på att Signes täcke lever rövare i påslakanet!

Nu ska jag äta lunch. Jag jobbar ju som ni vet...


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag förstår dig precis.

Vi har ETT påslakanset till Liam som passar till hans täcke, alla de andra är för små.. eller för stora! Och krångligt med alla storlekar osv. Det har nu resulterat i att han får sova UTAN påslakan så jag får tvätta täcket med jämna mellanrum - för hans enda påslakan som funkar är försvunnit.. & de andra passar inte! Drygt, I agree. Det är en djungel minst sagt. Hoppas ni hittar något bra iaf ;) Kram

Postat av: Anna-Maria

Vi köpte tecka på Ikea och alla påslakanset vi köpt har funkat till det :) Har köpt laban, från Ellos, Ikea, Liten Jag, mm mm...

2009-02-01 @ 20:44:28
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback