Pratkvarn

Signe har i några dagar sagt dutt när vi har läst klart en bok. Det betyder slut. Vi trodde att hon bara associerade det med boken, att hon kanske inte förstod vad slut egentligen betyder. Men hon säger dutt även när en melodier slutar spela på hennes leksaker, så nog vet hon vad det är allt.

Tat eller tat tat är tack och det kan hon ibland säga så fort vi räcker henne något eller säger varsegod och ger henne nåt. Det händer att hon säger tat även när hon jagar en boll och får tag på den. Sötsnöret vårat!

Per tror att Baba är Mamma. Hon brukar säga det när jag är borta och häromdagen när jag fyllde på fågelfrön stod de i fönstret och tittade och hon sa baba och dada. Mamma som hon sa så fint, försvann visst ur hennes ordförråd.



Kommentarer
Postat av: Sara

Usch jag vet, hon kommer vara 4år och vi kommer ha träffat henne någon timme högst en gång i månaden under den tiden. Känns tråkigt när man tänker så!

Postat av: Sara

Förresten, kolla på huset jag skrev om! Freluga, smensbacken tror jag det hette. Jätte fint!

2009-01-02 @ 17:02:30
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback