Lite feber

Vi blev hemma idag. Signe hade 37,9 när jag tog tempen imorse och en timme senare när vi skulle åka hade den gått upp till 38,2. Så då stannade vi hemma. Hon är väldans snorig också. Det märks att hon är lite sjuk för nu har hon sovit i 2,5 timme. Det var längesen hon sov så länge. Nu för tiden sover hon oftast 1,5 eller 2 timmar. Jag struntar i att det blir tokigt tidsmässigt. Hon kommer ju troligen behöva sova en gång till, om hon inte sover i 4 timmar vill säga, och då blir det säkert sent i eftermiddag men det är bra att hon sover om hon är krasslig.

Själv har jag passat på att städa. Dammsugit hela huset. Nästan. Torkade golvet inne i badrummet också. Nu ska jag ta ur Pers otrevliga matchkläder ur tvättmaskinen, eller nu är de rätt trevliga när de är nytvättade, och stoppa in badrumsmattan i tvätten. Signe kissade på den i morse. Det är så roligt att se när hon kissar när hon står utan blöja! Hon blir så fundersam över vad det är som rinner ner för benen och bildar en pöl :)

Jag ska ladda upp en film också där ni kan se hur hon struttar runt i sina skor. Jätteduktig var hon att gå i dom idag. Men det syns att det är svårare med skor!

Förresten sov hon bättre inatt! Fast hon var snorig. Det började inge bra. Hann bara lägga mig i sängen och så fick jag gå upp två, tre gånger tror jag för hon var så snorig så hon hade svårt att komma till ro. Men sen sov hon till morgonen! Per vaknade vid efter fem nån gång och gick in och tittade till henne, sedan gav han henne välling vid 6 och då somnade hon om och sov till tjugo i åtta. Skönt för mig att slippa göra välling en gång! Jag vaknade inte ens. Tröttmössa!

Kommentarer
Postat av: Malin

Okej, jo vi brukar ha SMÖR hemma, men är alldeles säker på att det står normalsaltat på det, men det kanske finns olika av det också, som sagt jag tror inte att han dör av små mägnder salt. Vi har inte alltid följt till punkt och pricka vad dom ska äta och inte äta och han verkar ju må väldans bra iallafall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback