Innebandy

Idag har jag och Signe vart på innebandy och tittat när pappan i huset har spelat. Han gjorde två mål men de förlorade ändå med 6-8. Det sista målet gjordes i tomt mål, då Hertsjö hade plockat ut målvakten i hopp om en reducering. Jag kan ju tycka att vissa i laget skulle behöva gå en kurs i aggressivitetsahantering. Det blev några onödiga utvisningar, det var nog framförallt det som laget föll på. Enligt min åsikt. Sen hade Hudik ett par tre stolpträffar också, men mest rättvist hade det nog vart med ett lika resultat.

Annars har vi inte gjort mycket idag. Vart trökigt väder, +4 grader och gråmulet. Ingen höjdare.

Imorgon ska jag och Signe på öppna förskolan och så kanske Helene och Klara skulle komma hit på eftermiddagen.

Signe har sagt Nalle puh idag. Eller rättare sagt, hon sa Bbuu. Hon gillar ju sin stora nalle puh björn väldigt mycket, och imorse var det nalle puh på tvn, så efter ett tags upprepande från min sida kom bbuu. Sen har jag frågat henne några gånger till idag om hon kan säga nalle puh, och hon har svarat bbuu samtliga gånger. Vår lilla pratkvarn!

Hon kan numera även göra High Five. Tuva var så duktig när hon var och hälsade på, så jag tränade Signe häromdagen.


Kommentarer
Postat av: Johanna Rapp

Visst är det häftigt att de lär sig så fort. Hannes härmar mycket av det vi säger men favoritordet just nu är fortfarande Bej = Boll, han säger det om allt som är klotformat. Jordgloben, rislampan, tekulorna, julgranskulorna. Ja det är riktigt skoj! Tack för att du uppdaterar bloggen så ofta, det är jättekul att läsa!

Postat av: Malin

Va duktig hon är! High five gör Truls också, men pratar är det värre med :)

2009-01-12 @ 11:00:05
URL: http://malinsundqvist.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vilken söt familj!! :)

Ja, herregud va fort det går när de lär sig saker nu, de bara suger i sig all information verkar det som.



Tack för gratulationerna!

Kram

2009-01-12 @ 21:30:12
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback