Gott Nytt År!

Igår var det nyårsafton. Johan och Sara kom hit och vi åt gott, spelade spel och hade trevligt! Johan stod för förrätt och huvudrätt, det blev väldigt smaskiga toast skagen och den fantastiska huvudrätten bestående av oxfilé lindad i parmaskinka och ugnsgrillad potatispuré med västerbottenost. Jag stod för efterrätten och bjöd på pannacotta. Sara hade gjort jättegod sallad och Per fick diska. Vi fixade disken och Signe lekte med Johan och Sara.

Vi intog efterrätten i vardagsrummet och Signe fick äta majskrokar. Signes nyårsmiddag bestod av hemmagjord mat. Lax, potatismos med morötter och ärtor på sidan av. Ärtor är en favorit, liksom broccoli.

Signe somnade vid 21 och vi spelade Pictionary och åt godis fram till tolvslaget. Då gick vi ut och sköt raketer och skålade i alkoholfri cider!

Så det blev en lugn men mycket trevlig nyårsafton!



Efter påtryckningar från mina läsare har jag ändrat innehållet i texten lite :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för en trevlig kväll! Vill bara upplysa dina läsare om att det där ugnsgrillade potatismoset var en mycket exklusiv potatispuré med västerbotten ost! :)

Postat av: mamma

Rätt skall vara rätt! Oxfilén var lindad i parmaskinka! Vi fick också äta av den goda maten.

2009-01-01 @ 21:31:41
Postat av: mamma ( igen)

D va ju en jättegod svampcreme till också.Blek taggsvamp som stektes me schalottenlök,rördes ner i hårt vispad cremefr. Svampen va fö. plockad i stugan!

2009-01-02 @ 20:22:13
Postat av: Sara

Blir kommentar rekord för mig idag :) Lyssnade på radion idag när de pratade om vad den vanligaste nyårsmaten var i sverige. Tydligen så var det toastskagen som förrätt, oxfilé och pannacotta till efterrätt! Vad förvånad jag blev :)

2009-01-02 @ 21:41:30
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback