Lilla damen

Signe ville upp vid halv sju imorse. Jag var trött. Såklart. Det är jag ju jämt. Vi åt frukost och lekte innan det var dags att sova. Signe sov i tre timmar, så hon vaknade halv ett. Det blir en lite dum tid, för då är hon inte trött förrän sent på eftermiddagen nästa gång och då vill vi helst inte att hon ska sova. Jag kunde ju ha väckt henne, men hon hade 38,1 i morse så jag tyckte hon skulle få sova. Märkligt det där, tycker hon ligger runt 38 en gång om dagen sedan går tempen ner... Hon är ju inte ens snorig nu längre.

Vi käkade iaf lunch, och Signe åt jättebra! Satt och mumsade på päron efter hela burken med mat. Hon har blivit duktig på att använda sina framtänder. De enda tänderna hon har vill säga. Hon gnager så fint av bitarna som hon håller i handen.

Vi tog en sparktur idag, det var fint väder ute! Signe pekade på allt runt omkring och sa dä, dä, dä hela tiden. När det var dags att vända började hon tröttna och fick nappen. Då satt hon lugnt och tyst hela vägen hem. Tyckte nog att det skumpade rätt skönt.

Hemma gick vi omkring lite på gården och så kom grannen förbi med hästen. Signe sken upp som en sol och visade tydligt att hon kände igen djuret genom att låta iiihhhh. Hon skrattade och pekade och det lät faktiskt som att hon sa häst. Hon har ju bara sett hästar i böcker förrutom i somras, men jag tror inte hon minns dom. Och hennes hopphäst då förstås...

Signe fick iaf inte sova nå mer och hon blev lite gnällig mot slutet av eftermiddagen. Vid kvart över sju hade vi läst och gett henne välling. Hon somnade nog på stört. Hoppas hon sover ganska länge i morgon nu iaf, vi ska ju på öppna förskolan på förmiddagen.


Kvalitén är inge vidare men Signe ser ut som en söt liten dam med sin handväska så jag måste visa den! Väskan är egentligen ett glasögonfodral som mormor har handlat på Rusta. Signe gillar sin väska jättemycket!

Kommentarer
Postat av: Lina

Gud vad söt :)

Postat av: Anonym

Ha ha ha! Gud vilken rolig bild:)

2009-02-11 @ 20:53:55
Postat av: Sara

Haha men herregud vilken söt bild, hon ser ut som en liten tant ju :)

2009-02-11 @ 20:58:10
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Lena

Frida, idag har jag inhandlat peruk och strumpisar, så nu är jag tokladdad =) Gud vilken madam det var på bilden, så otroligt söt. Och du, vad hon växer och blir stor! Kramar

2009-02-11 @ 23:20:12
Postat av: Frida

Lena! Härligt, jag är också tokladdad! Och kul att se dig kommentera igen, du var väldigt flitigt för ett år sedan ;) Hehe jo en riktig liten madame är vad hon är!

2009-02-12 @ 15:01:02
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Jessika

Hahaha :D

Jag va nere i Tibro i måndags så vi kunde ju inte komma fast det kanske Kikki sa :) Sen har jag jobbat hela veckan, som valigt .. Tänkte om vi kunde kika förbi med lite pressenter nån dag? Var ju såå längesen jag träffade Signe, är inte hem till syrran och Sandra så mkt heller och det är så tråkigt när man ses så sällan ):

2009-02-13 @ 21:15:12
URL: http://blondinii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback