Barnfria natten

Inatt fick jag sova hela natten. Jag vaknade till när Per åkte till jobbet strax efter sju och sedan sov jag vidare till kvart över nio. Himla skönt! Låg kvar i sängen i en kvart också! Det var länge sen man fick ligga och dra sig...

Dammsög huset och torkade lite. Microfiberdukar måste vara det bästa städhjälpmedlet någonsin! Så himla lämpligt att torka med. Hade kunnat städa mer, torka lite golv och plocka undan överallt. Men jag kände inte för att städa hela dagen när jag var barnfri. Varför ska jag göra det? Så jag åkte ner på stan och kikade lite. Köpte en pärm till 2009 års räkningar som nu är insatta. Däremot har jag börjat sortera lite bättre nu än innan. Tidigare sparde jag allt vi betalade. Men varför ska jag spara en räkning från Fuji tex? Jag tycker det är lämpligt att kunna gå tillbaka och kika på hur mycket elräkningar vi har haft, men att veta att vi betalade 70:- på att framkalla foton känns inte lika viktigt.
Jag köpte även ett underställ till mig, som jag nog måste byta. Var väldigt stort från knäna och neråt. Ett par tights till Signe och så hämtade jag ut paketet med den bärbara dvd-spelaren som vi har beställt. 16:- fick jag betala för den och för två filmer. Kanon!

Jag åkte till röste och hämtade hem Signe. Det hade gått bra, men hon ville varken dricka välling eller sova igår kväll. Strax före nio somnade hon efter gröt. Hon ville helst busa och leka och hade väl lite svårt att komma till ro. När hon vaknade på natten drack hon bara en liten slurk välling. Hon märkte väl av att hon inte sov hemma med mamma och pappa.

Eftermiddagen gick inte omärkt förbi. Signe hade först svårt att somna fastän hon var trött och sov lite för kort. Det resulterade i att hon var grinig när hon vaknade. Hon var väldigt mammig, säkert för att hon har vart borta från mig, och gnällde och hade svårt att äta. Så det var nog lite omtumlande att sova borta. Hon är ju så stor nu att hon märker av förändringarna på ett annat sätt. Hon drack iaf vällingen och somnade lätt i sin säng ikväll efter ett bad, det var skönt.


Signes nya tights!

Kommentarer
Postat av: Lina

Theo har också svårt för och äta välling när han är borta och sen när han kommer hem är allt som vanligt igen :)

Postat av: Anonym

Ser att du hittade tightsen :)

2009-02-27 @ 17:11:46
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback