Fina tänderna

Igår var jag och Signe på öppna förskolan. Alla barnen i vår föräldragrupp har snart fyllt ett, så det är dags för oss att börja byta dag. På måndagar är det bara 0-1 som är tillåtet. Men våra tjejer är mestadels så snäll så det är nog ingen fara än så länge.
Signe vaknade halv sju igår morse och vid nio åkte vi till öppna. Hon var trött och somnade i bilen så hon fick sova i vagnen i drygt 50 min innan jag väckte henne. Förskolan har bara öppet till 12 på torsdagar och det var ett tag sedan Signe träffade tjejerna så jag ville inte att hon skulle sova bort hela besöket. Hon blev jätteglad när hon vaknade och fick se vart vi var!
Det var mycket barn, men det gick bra. Man är ju van att det bara ska vara småttingar, blir lite annat när det är barn i äldre åldrar som kutar omkring.

Efter att vi hade käkat middag for jag iväg till stan en sväng och köpte lite paket. Vi ska på kalas på söndag, för Amelia fyller 3 år till veckan! Var in på dollarstore också och handlade lite till vårt kalas imorgon. Det kommer fem barn i åldrarna från drygt ett år till 4, så vi ska ha fiskdamm :)
Signe var inte så glad medan jag var borta. Trist, men så kan det vara ibland.

Imorse ville hon upp vid sex... Jag vad dödstrött. Ni kanske tycker att jag gnäller en massa om Signes sömn, men jag skulle tycka att det var mer okej att kliva upp klockan sex om jag inte hade behövt vart upp flera gånger innan dess också. En gång vid ett och en gång vid tre. Kroppen mår inte bra av att bara få sova någon timme i stöten, och Signe är ju ändå ett år nu. När hon var 10 månader hade hon en period när hon sov jättebra. Jag hoppas det kommer tillbaka. Snart.
Vi låg och myste i spjälsängen en stund, då får jag ju ligga och vila utan att behöva hålla massa koll på henne iaf...

Efter lunchen idag for vi till golfrestaurangen och käkade lite. Signe satt som ett ljus och käkade de medhavda godsakerna. Broccoli, blomkål och smörgåsrån. Sen sprang hon förtjust runt som en toka, skrattandes undersökte hon hela stället.

Ikväll har jag fixat tårta till imorrn, bakat chokladbollar och så har jag och Per ätit tacogratäng och kikat på Let´s Dance. Eller jag kikade på tv och Per satt för mestadels här vid datorn. Så brukar våra kvällar kunna se ut. Sen byter vi... Ibland lyckas vi ligga framför tvn samtidigt, och det är ju trevligt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka fina bilder, inte helt lätt att äta rivna morötter när man är så liten :) Va roligt att Signe ska ha barnkalas, hoppas det går bra och att ni får kul!

Postat av: Sara K

Sötfia! Vilka härliga risgryn till tänder :) ta hand om er!

2009-02-14 @ 12:22:07
URL: http://alpernaochjag.blogg.se/
Postat av: Erika

Gud så söt hon är!



En fråga bara, du har skrivit ett antal gånger att ni myser i spjälsängen. Kryper du helt enkelt ner i den då? Och det är en helt vanlig spjälsäng så du måste alltså klättra ner? Nog för att du är nätt men det måste vara trångt? Du är ju rätt lång också ligger ju Signe där :) ag har suttit och funderat ett tag på hur ni bär er åt, mysigt låter det ju om inte annat :)

2009-02-14 @ 13:07:47
URL: http://golinannaerika.blogg.se/
Postat av: Johanna Rapp

Måste säga att jag också funderar på hur sjutton du får plats i spjälsängen...=)

Vårat hus är inte ute till försäljning än för vi har en privat intressent...Om inte den köper till det priset vi vill ha lägger vi ut det på mäklare.

2009-02-14 @ 14:25:19
URL: http://johannarapp.blogspot.om
Postat av: Fredrika

Nog för att jag väger (minst) 20 kg mer än dig, men BRAKAR inte spjälsängen om du lägger dig i den? eller är det bara jag som helt enkelt fått för mig att den skulle göra det.. låter ju verkligen smart att lägga sig i den iaf.. är det en extra stor eller vadå? :P haha.. fler som undrar, du får nog helt enkelt skriva ett inlägg om spjälsängen och mysandet :) Å det där med att när den ena sitter vid datan så sitter den andra vid teven, känner jag igen.. tråkigt. men båda får skylla sig själva! jag klagar på han när han flyttar sig till datan när jag sätter mig bredvid han och vill mysa (i soffan) Men gör ändå samma själv.. haha! "Problem" vi har :)

2009-02-15 @ 20:51:56
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/
Postat av: EliN

galet söt dotter ni har :D man blir ju alldeles glad av att se på dom här bilderna. OCH vilka ögon hon har. Kan ju lova att hennes pappa får det kämpigt i tonåren :D

2009-02-17 @ 18:48:53
URL: http://elingranath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback