Kalasandet

Igår hade vi kalas här för Signe. Vi fick väcka henne vid halv ett då hon hade sovit i 3,5 timme för att hinna få i henne mat innan gästerna kom. Så hon var verkligen utvilad när hon fick besök. Skönt! Signe hade skoj och lekte med de andra tjejerna. Ja, vi umgås bara med folk som har döttrar. Inga som får pojkar i vår umgängeskrets.

Signe fick fina paket och alla fick i sig fika. Fiskdammen verkade vara ett uppskattat inslag för bönorna som glatt öppnade sina påsar.

Det var ju även alla hjärtans dag igår. Jag och Per gjorde inget speciellt. Han spelade match efter kalaset, sen när han kom hem käkade vi fläskfilé och kikade på Melodifestivalen.
Verkligen bra bidrag den här lördagen! Jag röstade på H.E.A.T. 2 gånger dessutom. De var riktigt bra! Sån rock gillar jag. Och jag anade att Måns hade tillräckligt med stöd.

Idag skulle vi ju vart på treårs kalas men Amelia hade fått feber igår kväll, så det blev inget. Stackarn att få feber när man ska ha kalas. Hoppas hon kvicknar på sig snart iaf, hon har haft tillräckligt med feber i år! Per for då istället på en skotertur och jag och Signe var hemma och poade på. Hon har vart väldigt högljudd idag. Låtit arg liksom. Hoppas hon låter lite snällare imorgon...
På eftermiddagen for vi till Kilafors, Pers föräldrar, och käkade lite. Signe sprang runt och hade roligt med att öppna alla kökslådor och luckor. Hon gjorde några fina försök och sa farfar när vi frågade henne om hon kunde säga det. Frågar man henne vart något är, tex farfar, så pekar hon och säger dä. Hon säger aldrig vad det är för något då. Det är bara när man frågar vart pappa är som hon pekar och säger pappa. Det kommer väl antar jag.

Nu börjar Beck snart, så jag hinner nog inte lägga upp några bilder från igår. Återkommer med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback