Det ska låta

Idag har jag och Signe vart på öppna förskolan. Vi åkte direkt när Signe hade vaknat, så började vi med att käka lunch. Det gick helt okej även om det inte är optimalt. Massa barn som springer runt och leker, det är klart att Signe vill leka också. När hon hade ätit satte hon fart mot lekrummet direkt. Jag kom efter henne eftersom vi var tvugna att byta blöja men hon skrattade och sprang mot leksakerna. Hon blir så lycklig av att komma ut och träffa folk och se andra barn. Jag tror verkligen att det är jättebra träning inför förskolan att spendera tid på öppna. De lär sig dela på leksaker och kommunicera med andra barn och vuxna. Signe sticker ifrån mig direkt nu, struntar i vart jag är. Så det kommer nog gå ganska bra att lämna henne på förskolan, när det är dags för det.

På morgonen innan Signe skulle sova var hon väldigt skrikig. Inte ledsen utan bestämd. Hon kan inte prata i normalt tonläge när hon vill att man ska göra något. Då är det som att hon tänker "nu eller aldrig" och så skriker hon däää och pekar på en bok. För böcker är verkligen det som gäller nu. Ska nog åka på Biblan nån dag. Hon lär ju bli alldeles salig av alla böcker. Fast där ska man ju vara rätt tyst...

Så hon är rätt intensiv stundvis. Det känns i huvudet. Imorgon eftermiddag åker jag med henne till hennes mormor och morfar och det känns skönt. Jag är inte den som vill lämna bort Signe i onödan. Jag tycker helst att jag ska ha en anledning till att ha barnvakt, men den här gången känns det skönt. Hon är som sagt väldigt intensiv nu, iaf när hon är med mig.

När Signe är hos mormor och morfar tänkte jag:
- Handla mat
- Ta sovmorgon
- Städa
- Kika på bokrean (jag beställde tre böcker från
Adlibris bokrea idag också, och jag måste slå ett slag för internetbokhandeln! Signe älskar sin bok, Ingrid ska sova. Nu finns Ingrid vill bada på bokrean. Ordinarie pris på Åhlens är 123:- Ordinarie pris på Adlibris är 78:- Det är ju helt sjukt! Och på Adlibris betalar man ingen frakt eller fakturakostnad! Och det finns ingen minimigräns. Reapriset är detsamma, 49:-).
- Titta i övriga affärer

Ja, det ska bli skönt att få lite tid själv.

Bra att Per Elofsson fick vara kvar i Mästarnas Mästare. Det vore orättvisst om han åkte ut redan, han har ju vunnit de flesta tävlingarna. Jag blir imponerad av Malin Moström. Själv hade jag nog inte kunnat få den där tunga bollen 15 meter upp i backen ens.


Kommentarer
Postat av: Sara

Va fin Signe var i kläderna, de ser ut som de passade bra :) Och vad mörk hon blivit i håret, eller det kanske bara ser ut så på bilden?



Hoppas du får en skön barnfridag, passa på att vila och ta hand om dej!

Postat av: Sara

Läste inlägget igen nu och insåg att ditt barnfria schema såg rätt späckat ut, men hoppas du hinner slänga in lite vila mellan aktiviterna iaf :)

2009-02-24 @ 22:25:51
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Sara

Läste inlägget igen nu och insåg att ditt barnfria schema såg rätt späckat ut, men hoppas du hinner slänga in lite vila mellan aktiviterna iaf :)

2009-02-24 @ 22:26:53
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas du får en bra dag! Selma är oxå väldigt intensiv ibland nu och det är som du säger,man blir lätt trött i huvet.Dom vet vad dom vill dom små :)

2009-02-24 @ 23:53:41
URL: http://mammihanni.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för boktipset! Vi får se till att köpa de där böckerna vi med, de verkade gulliga!

Ha en bra dag!

2009-02-25 @ 08:51:45
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Sara

Det var det jag tänkte på när jag la den högt, jag kan ju lägga ut mycket pengar eftersom jag "får tillbaks dem" när jag fyller år på sätt och vis. Annars hade han nog fått nöja sig med ett par strumpor och en deo. :) Man måste tänka ekonomiskt haha!



Men prioritera att vila, det andra löser sig alltid! Även fast det är svårt att koppla av när man vet att man har saker att göra. Men det som är bra med ljudbok är ju att man kan lyssna samtidigt som man gör nytta :)



2009-02-25 @ 09:55:16
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Ha ha vilka söta tjejer som leker då! :) Neo gillar dockvrån mest han med där, undrar om an ska bli orolig? :)

Vilka snygga byxo Signe hade, var har du köpt doM?

Ja han äter 300-600 varje kväll :) Synd att flaskan bara rymmer 300 :) Matvrak?? :)

2009-02-25 @ 16:59:24
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste bara tillägga att jag tror också öppna är en bra "inskolning" till dagis, dagmamma. Vi har inte haft några som helst problem med att skolan in hos Barbro, och det tror jag beror på att han varit där, hon frågade om vi hade varit där för hon tyckte det märktes på honom.!

2009-02-25 @ 17:05:06
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Jessika

Ja, hon frågade så tänkte jag frågar väl dej då så kanske det blir av nån gång :)

2009-02-25 @ 20:56:23
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Erika

Kan tänka mig att det är en rejäl skillnad på fart på öppna tis-fre. :)

2009-02-26 @ 11:50:59
URL: http://golinannaerika.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Ahaaa... Då får ja kika där :) Ja det kan nog ha med det att göra, han brukar dock vakna efter 11-12 timmar o vilja ha påfyllning med 150 innan han sover 2-3 timmar till :)

2009-02-26 @ 21:02:14
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback