Gnistrande kristaller

Först vill jag säga att jag blev så glad när jag såg vad många ni var som grattade Signe på hennes födelesedag! Nog för att det var över 100 läsare och bara 15 kanske som lämnade en kommentar, men det är en annan historia. Det var iaf jätteroligt att ni 15 skrev något! Signe kommer nog vara väldigt stolt över det en vacker dag.

Idag har jag och Signe lekt med Signes nya leksaker. Gamla med för den delen. Livet var verkligen på topp igår när hon fick träffa både mormor och morfar och farmor och farfar. Samtidigt. Kan det bli bättre? Signe tyckte nog inte det, och hon blev sprudlande glad. Roligt var det också med nya saker och hon spelade hej vilt på den röda keyborden och sprang fram och tillbaka med dockvagnen. Hon lärde sig rätt snabbt att det inte var samma sak som att gå med lära-gå vagnen och idag gick det väldigt bra.

Jag har klippt till en liten gosefilt till dockan av samma som Signe har och hon delade glatt med sig. Ett stund iaf. Varje gång hon kikade i vagnen och såg den lilla gosefilten blev hon superglad och fnissade glatt när hon stal den och sprang iväg med den lilla filtbiten upptryckt mot näsan.

Idag storhandlade jag för sista gången med Signe. Det var jobbigt. Både för henne och mig. Det var inte så att hon kastade nappen och gallskrek i ren förtvivlan, men hon trivdes inte sån lång stund.

Det har vart kanonväder här i två dagar. Lite för kallt såklart, men det är det alltid här när solen skiner och snön gnistrar. -20 var det när jag tog vagnen i förmiddags. Det gnistrade i solskenet, så kallt var det. Så som det brukar segla damm inne när solen hittar sig in genom fönstrena. Så såg det ut, fast som små små gnistrande kristaller.

Imorgon händer inget speciellt för oss, men på torsdag ska vi äntligen få leka med tjejerna i föräldragruppen. Hoppas Signe sover ganska länge så att hon orkar hålla sig vaken till lunch. De har bara öppet på förmiddagen på torsdagar så vi måste åka efter frukost. Vill Signe kliva upp sex så funkar det inte så bra... Imorgon ser det ut att bli mulet. Trist, annars hade vi kunnat åka lite spark.

Bjuder på en bild från sparkturen förra veckan.


Ibland är det jobbigt med solen i ögonen...

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Grattis i efterskott till Signe!:)

Postat av: Erika

Åh det är så skönt att vara ute när solen skiner som den har gjort nu de senaste dagarna. Man kopplar faktikst bort helt hur kallt det är, det känns bara friskt :)

2009-02-11 @ 14:37:02
URL: http://golinannaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback