Sparktur i minusgrader

Signe är väldigt duktig på att dricka. Det är skönt. Hon dricker massvis med vatten och imorse fick hon mjölk till gröten och hon drack mycket av det med.

Det var -20 grader imorse. Inte optimalt sparkväder alltså, men efter att Signe hade sovit och vi hade fått i oss lunch var det bara -11 ungefär. Solen sken och det var verkligen ett ljuvligt väder! Jag blir så pigg och glad när jag får vara ute i fint väder. Tänk att det har sån stor inverkan på en. Signe gillade sparkturen. Hon vinkade glatt, pratade och pekade på träden som vi svischade förbi. Men att stå still för att mamma skulle få fota lite var inte alls lika uppskattat, så det blev några snabba bilder. Efter turen satt hon nöjt kvar i sparklådan. Tror hon blev avslappnad och lite trött av guppandet mot slutet. Vi gick lite på parkeringen och kikade på bilen och på fågelmaten innan vi gick in. Signe säger något som ska föreställa brumbrum när hon ser bilen. Det är svårt att sätta en rättvis stavning på det. 

Efter turen var jag blöt i svett så jag hoppade in i duschen medan Signe fick sitta i matstolen och läsa böcker bredvid.

Elin kom förbi efter jobbet. Det var väldigt trevligt! Signe hade nog förväntat sig pappa när hon gick ut i hallen för Elin sa att hon hade sett så glad ut först men sedan hade hon ändrat ansiktsuttryck när hon såg vem som var där :) Men det tog inte lång stund innan hon var glad för att det var Elin som hade kommit.

Signe känns inte alls lika mammig längre. Visst, det är jag som är första valet om hon är ledsen, men hon kryper gärna upp och gosar och pussas med Per. Det är så härligt att se!

Jag förstår att ni vill se några ljuvliga bilder från idag! Jag bjuder bara på en, jag orkar inte fixa med några ikväll. Det kanske kommer flera imorgon!


Titta mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback