Inget bvc besök

Det blev inget besök hos bvc och ettårs kontroll idag. Jag väckte Signe efter 3,5 (!) timmes sömn så att jag skulle hinna ge henne förebyggande alvedon mot vaccinet och lunch. Efter halva lunchen börjar det brumma bak i Signes blöja. Vi var tvugna att gå in i badrummet, och det fanns inget annat att göra än att ta av henne kläderna och ställa henne i duschen. Sen blev det klädbyte. Tog tempen också och den visade på 38,1 så nåt knas är det ju. Därför stannade vi hemma.

Vi hade det mysigt och låg och gosade i sängen. Hon kan vara så himla gosig nu! Sen sjöng och dansade vi. Och självklart läste vi böcker. Jag måste bara få säga det här, för jag blev verkligen imponerad! Jag frågade Signe om vi skulle läsa Knacka På boken. Signe gick direkt till bokhyllan, tog fram den boken och kom tillbaka till mig. Av alla böcker i hyllan visste hon vilken hon skulle ta. Efter den boken frågade jag om vi skulle läsa Max boll. Signe stegade iväg till bokhyllan och tar fram en bok som ser precis likadan ut som Maxboken. Hon vänder på den så att hon ser framsidan, ser att det är en Luddebok och slänger den på golvet! Sedan tittar hon på hyllan igen innan hon vänder huvudet ner på leksakslådan. Där ligger Maxboken och hon tar den och kommer till mig. Jag tycker att det här är helt otroligt!! Hon är ju inte ens 1 år.

Hon har mått bra under eftermiddagen och kvällen men knappt ätit nåt alls. Lite banan, ärtor, majs och sedan välling. Men hon drack inte speciellt mycket välling heller. Det är tur att hon är duktig på att dricka vatten. Så det finns risk för att det blir två vällingflaskor innan det är morgon igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback