Bättringsvägen

Nu mår hela huset bättre. Skönt. Per hade 38,7 i feber igår kväll så han var rätt klen med tanke på magsjukan också.

Signe har haft jättesvårt att sova några kvällar. Inge kul alls. Hon dissar vällingen och får bara i sig lite grann, ställer sig upp och gråter när man lämnar rummet. Det resulterade i att hon fick lite välling redan innan klockan tolv inatt.
Jag stannade kvar i hennes rum igår. Jag la mig i hennes myshörna, och hon la sig i sängen och började gosa med sin snuttefilt. Jag funderar på om det kan vara att hon har blivit rädd för att bli lämnad, eller mörkrädd? Hon har ju en nattlampa och det har fungerat bra innan. Men, med barns sömn så vet man ju att det kan bli många olika turer. Vi måste nog försöka skaffa oss en lång läggningsrutin igen, så att hon är med på att det är dags att sova.
Iaf så ville jag lämna rummet när hon låg där och pratade med sig själv i sängen, eftersom hon verkade slappna av. Med erfarenheten av gårdagsmorgonen så valde jag därför att krypa ut ur rummet. Ni hör ju hur det låter! Jisses. Men jag var helt slut, och orkade inte med ett barn som grät. Det gick bra, hon märkte inte att jag försvann och hon fortsatte prata rätt länge innan hon tystnade och somnade.

Jag och Per kollade på Let´s Dance. Men kommer på nu att jag inte ens vet vem som åkte ut. Vi la oss vid halv elva, jag orkade inte vänta tio minuter till på att få resultatet, var så trött. Fick Hasse Aro lämna? Trist. Jag tycker minsann att det är dags för Carl-Jan att åka ut. Jag gillar inte honom för fem öre ens.

Ikväll är det MELODIFESTIVALEN!! Det betyder att jag snart sitter i Leksand och kikar på när BWO och EMD står på scen. Askul ska det bli! Snygga med trycka tröjor och peruker. 10 brudar med knallrosa peruker hoppas jag kommer synas i tv.

Signe åt bättre igår iaf. Men det verkar bara gå när jag ska mata henne. Per provade i morse med frukosten, men det var stopp! Man måste lura henne lite...

Blivit lite dåligt med fotandet nu när vi vart krassliga, så jag bjuder på en bild från förra veckan.


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Ha ha hörrö du det blev varken eller, Neo sov ingen middag idag somnade halv sex vilket resulterade i att han vid halv nio vaknade och ville ha välling. Och den visade sig vara slut, så det vara bara att klä på honom alla kläder, åka på kvantum, handla välling.. Och ja... Då blev ju han rätt så uppspelt om man säger så, så han e vaken än han...

Postat av: Lina

Usch usch, det låter inge vidare det ni haft! Men skönt att det är på bättringsvägen nu!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

2009-02-07 @ 21:47:33
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Hej på er. Hoppas att allt är bra med er, även fast att jag ser att ni verkar ha åkt på lite sjukdommar. Jag förstår ju att Per verkar dödsjuk, han är ju man!;-. En liten hälsning från Viken. Sköt om er och krya på dig Larry!

2009-02-08 @ 19:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback