Klädhysteri

Jag läser en del bloggar med barn i Signes ålder. De flesta har skrivit om förskolestarten, vilka kläder som måste inhandlas, och om vinterns garderob. När det gäller förskolan antar jag att hon kan använda samma kläder som hon använder här hemma. Vi har köpt till lite strumpor, ett par byxor och någon tröja. Fast det var mer för att hon behövde det än att hon skulle börja i förskolan.

När det gäller vinterkläderna har vi allt klart. Förrutom ett underställ, som borde köpas så småningom. Vi köpte i våras. På rea. Täckbyxor till halva reapriser och täckjacka till halva priset samt två kavatskor som mormor köpte till halva priset.

Vi har fått låna en Didriksson overall, som just nu är alldeles för stor, som vi hoppas Signe växer i.

Så. Jag har det rätt bra känner jag. Jag blir svettig bara av att läsa de långa listorna med kläder som behövs till barnen.

Signe provade grejerna härom dagen såför att se så att hon inte hade vuxit ur det under sommaren. Mormor var ute och Signe skulle såklart ut och visa upp sig.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner lite smått panik då vi inte har inhandlat vinterkläder än :) Vet inte riktigt vad det blir, han har dock tre höstjackor och 10 par skor upptäckte jag, men hösten är ju så kort! :) :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback