Nya kläder till Signe

Signe gråter fortfarande när vi lämnar henne på förskolan, men det går över väldigt snabbt. Idag började hon nästan gråta redan innan vi hann stiga ur bilen! Hon visste att mamma skulle säga hej då, och var inte vidare nöjd med det. Jag hoppas att det blir bättre snart, måste vara skönare för henne att slippa vara ledsen.

Det var en kort dag idag, 9.30-11 bara. Fröknarna tyckte att hon hade gått så mycket den här veckan, och att det kunde vara bra att ta en kortare dag idag. Igår var hon där till 14, och fick alltså sova kvar efter lunchen. Det hade gått bra, men det hade tagit en kvart kanske innan hon somnade i vagnen. Åsa hade stått och vaggat henne, men hon hade inte gnällt något, bara försökt vara vaken. Hon sov i 1,5 timme och var glad när hon vaknade. Så det var skönt! Hon är ju lite besvärlig att få att sova hemma på dagarna nu också, vi får se om det blir lättare framöver. De andra barnen somnar helt själv i vagnen, utan vaggning.

Idag när jag hämtade henne kom hon springandes och gav mig en kram, sedan sa hon batt. Hon var alltså hungrig :) Tror jag det, för imorse skulle hon bestämt ha välling, ingen gröt och macka där minsann. Och det står man sig inte lika bra på. Men hon gillar välling våran tjej.

Vi har vart ensamma idag. Jag och bönan våran. Vi har lekt och busat massa och haft en jättehärlig kväll tillsammans! Hon har tokat sig en massa och det så kul att se. Hon drog ner en mössa för ögonen och gick omkring som ett spöke med händerna framåt, hon såg ju inget så hon var såklart tvungen att känna att hon inte gick stutt. Som hon skrattade. Jag med för den delen! Sen har vi byggt en koja och lekt tittut. Hon är för himla go när hon är på bra humör nu! Hon skojar och busar och är otroligt rolig att titta på när hon stökar på.

Igår kväll var det jättefint väder så jag och Signe tok en promenad till fåren. På vägen hem gick hon en bit och plockade blommor till pappa. Jag tog inte med mig kameran. Typiskt. För det var så himla fint med kvällssolen, när hon gick efter grusvägen. Kanske lägger upp bilden jag tog med mobilen, även fast det såklart inte går att jämföra den vanliga kameran.

Jag var ner på Röda Korset igår. Då hittade jag en sak som jag ska måla. Till Signes rum! Tror det kommer att bli kanonbra! Ni får se sen när det är klart. Vitrinskåpet är iaf färdigmålat! Nu ska det sättas ihop och skruvas fast i väggen. Måste se till att börja leta knoppar också, har ju fortfarande inte satt några på byrån.

Hämtade ut ett paket från HM idag. Signe fick sig en del nya saker och jag fick en skjortklänning, en kofta och ett linne.

Idag var jag duktig och städade när Signe sov. Jag dammsög hela huset, torkade golvet i köket, hallen och badrummet, dammtorkade lite och gjorde rent på toaletterna. Ska försöka plocka ihop all junk som ligger framme också, för shit vad fint vi har det här hemma när det är välstädat. Superfint skulle jag vilja säga. Synd att det inte är så ofta dock.


Signes nya grejer. De grårutiga byxorna är fodrade, de lila är manchester. Mössan i mitten är en ursöt basker! Sen kommer det en till tröja, en helsvart, i september. Den gröna västen var riktigt lång! Kanske måste vika upp den så att hon kan gå! Hon kommer säkert kunna ha den i 2 år, med tanke på att det inte finns några armar att växa ur.

Kommentarer
Postat av: Malla

Ja, så mycket bättre det skulle kännas om det inte vore några tårar vid lämning, o det kommer ju bli bättre men komma bakslag med. Huvudsaken de har de bra den mesta av tiden iaf. W kunde säga på morgonen då han vaknade "no camp today!" med nästan tårar i ögonen, då funderar man ju på vad de gör där!? Eller när de glatt och förvånat säger "Malin du kom och hämtade mig idag!" då man hämtar dom, hallå lilla barn, trodde du jag skulle lämna dig för alltid?? Men här lämnar man dem själv första dagen, ingen inskolning, har man tur får man vara med en kvart. Helt oförståeligt när man är van vid förskolan i Sverige.

Postat av: Anonym

Åå vad mycket fint! Usch man är så handikappad utan dator alltså! Man kollar ju inte i kataloger längre :)

Det kommer hon bli så fin i så!!!

2009-08-22 @ 16:51:08
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback