Signes dag idag

Idag har Signe namnsdag! Hon har fått många gratulationer och två paket. Från farmor och farfar fick hon en trehjuling (!) och från mormor och morfar fick hon en klänning, fingerfärg och ritpapper. På trehjulingen kan man sätta på ett handtag så att vi kan skjutsa Signe när hon sitter på den. Hon var lite schalur på den, men det släpper nog snart.

På eftermiddagen har vi haft fullt upp. Först var vi och hälsade på hos
Ida, Anders och Ingrid. Ingrid var så himla söt och det är ofattbart att Signe har vart så liten. Ja, en hel del mindre har hon ju till och med vart då Ingrid är sex veckor nu.
Signe tyckte det var väldigt spännande med en sån liten bebis och klappade försiktigt på henne och fingrade på hennes små händer. Hon flinade och pekade på Ingrids mage, och alla andra kroppsdelar. När Ingrid tappade nappen var Signe där och skulle försöka hjälpa till att sätta tillbaka den. Så söt!

Efter att vi hade fått fika och pratat en stund åkte vi ner till Långnäs och lekte i lekparken med föräldragruppen. Signe och Nattis åkte rutschkana, om och om igen. Signe tyckte att det blev läskigare ju fler gånger hon åkte! Haha, så till slut vill hon hålla min hand när hon for ner för kanan.

Igår var vi nästan hela dagen hemma hos mina föräldrar. Jag och mamma gick igenom inne på vinden medan Signe sov och lekte med morfar. Shit var prylar man har haft! Det finns sjukt mycket leksaker där inne, och det är tur att Signe har ett helt eget rum hos mormor och morfar för nu har vi tagit ner en hel drös med prylar.
Jag hittade ett blombord som pappa kapade till och som Signe ska ha som docksäng här hemma. Så nu ska även den målas... När vi skulle åka hem sa Signe Gocka mä och började släpa en stor docka mot dörren. Så den fick vi ta med hem. Nu har hon tre stora och två lite mindre dockor här hemma! Alla dom stora är efter mig. Vi tog också med en badbalja till dockan och några dockkläder som jag har tvättat idag.

Det är nog dags att rensa bort ytterligare lite "bebis" leksaker och göra plats för det nya.

Igår kväll var vi bjudna till grannen på mat. Supergod trerättersmiddag! Inte illa! Det var vi och två grannfamiljer. Signe hade sovit dåligt på dagen och började tröttna vid kvart över åtta, så då gick jag hem och la henne och sedan fortsatte vi kvällen till strax efter tolv då vi sa godnatt. 
Barnvakt (av teknisk variant) är ett himla bra påfund. När vi hörde Signe gråta efter nappen några gånger var det bara att lägga benen på ryggen. Vi satt i grannens lusthus, och därifrån ser vi vårt hus och ytterdörren så det kändes okej att lämna Signe själv i huset.

Imorgon är det en stor dag. Det är dags för mig att gå tillbaka till jobbet. Efter mer än 1,5 år hemma. Det är otroligt lång tid. Men det känns väldigt bra faktiskt. Det känns som att det är dags nu. Det känns konstigt att jag inte kommer att vara med Signe hela dagarna, att jag inte kommer att veta hur hon har regerat på olika saker, att jag inte får vara med när hon skrattar och busar och kommer på nya ord. Det kommer nog att ta ett tag att vänja sig vid att det är jag som får saker återberättade för mig och inte tvärtom.

Nu ska jag stryka (!!) skjortklänningen jag ska ha imorgon, sen ska jag sova. Med öronpluttar. Jag hoppas så innerligt att jag inte kommer att höra när Signe gråter inatt, för jag kan lova er att jag behöver en hel natts sömn.



Kommentarer
Postat av: Ida

Men vad fina bilder och vad söt Signe var när hon skulle peta tillbaka nappen på Ingrid =) Vi konstaterade efter ni hade åkt = Mycket väluppfostrad dotter ni har och såååå söt. Så sug åt er bara =) Hon kommer bli en riktigt fin vän till sina kompisar på förskolan! Tack för igår och lycka till idag! Kram

Postat av: Jenny Lundin

kanon fina bildet på Signe o Nattis!Kul att du la ut dom i din blogg.kram

2009-08-24 @ 16:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback