Signe fixade middagen ikväll

Det har varit dåligt med bilder i de sista inläggen. Därför kommer det ett helt gäng här nedan.

Helgen är snart slut och en ny arbetsvecka börjar imorgon. Nu är man inne i hjulet och det är bara att hänga med. From tisdag är det jag som kommer att lämna Signe på förskolan och Per kommer att hämta. Signe har nog inget alls emot att gå fem dagar i veckan på förskolan. När jag har frågat henne i helgen var hon vill hitta på svarade hon både igår morse och idag att hon ville till Åsa. Hennes inskolningsfröken. Hon gillar Åsa! Jag med för den delen.

I helgen har vi inte gjort så mycket. Per har hunnit med 3 golfrundor och jag och Signe var och träffade Helene och Klara idag. Signe är väldigt noga med att nämna Klaras mamma när jag nämner Klara.

Jag: Vart är vi påväg nu?
Signe: Klara!
Jag: Ja, till Klara!
Signe: Klaras mamma!
Jag: Ja, Klaras mamma är också där.
Jag: Ska du leka med Klara?
Signe: Klaras mamma!!

Det är klart att hon ska leka med Klaras mamma också :) Eller så är det för att hon är väldigt noga med att alla barn har en mamma, och att alla vuxna kvinnor är en mamma. För när hon ser en vuxen tjej säger hon ofta mamma och pekar. Antar att hon menar att hon tror att det också är en mamma, till något annat barn.

När jag jobbar, jobbar jag framför en dator. Det märks nu när det var helg. Jag och Per har legat framför tvn både fredag och lördag kväll och tittat på film. Det var längesedan det hände.

På tisdag ska Signe gå på sin 18 månaders kontroll. Konstigt att hon får gå så sent, med tanke på att hon kommer att nästan vara 19 månader när kontrollen görs. Det gör väl inget egentligen, men hon har lärt sig otroligt mycket under de sista veckorna och pratar i treordsmeningar nästan hela tiden! Hon kommer att få sprutor också. Det är Per som kommer att vara där med henne. Jag hoppas det inte behöver göra så ont på henne. Det är hemskt när hon behöver ha ont.

Signe har varit lite snorig de senaste dagarna och hade lite högre temp än normalt i fredags. Men det har inte utvecklats till någon feber. Hon var hos farmor och farfar på fredagsförmiddagen och hon hade verkat lite slö. Så blir det väl när man börjar på dagis. Pang tjong VAB here we come.

Signe hjälpte mig att laga mat ikväll, jag skar upp skinka, hon åt lite skinka, hon kastade lite purjo på golvet, hon åt lite purjo, hon sträckte sig efter kniven, jag tog bort kniven, hon höll på att hälla ut alla makaroner, jag tog bort makaronpaketet, hon fick tag i äggpaketet, jag ställde in äggpaketet i kylen, hon petade ner purjo i flytande margarinet, jag tog bort det flytande margarinet, tackade för hjälpen och torkade svetten i pannan. Puh. Det tog lite längre tid än vanligt att få in makaronpuddingen i ugnen...


Diska är kul! Signe har fått fingerfärg av mormor. Det var roligt att kladda! Docksängen är snart klar. I halvtid tog Signe ut den, alla dockor skulle sova. Även vagnen. Det är ju klart.

Kommentarer
Postat av: Lina

Va kul att Signe gillar att diska, har inte introducerat Tuva för det än men ska nog börja med det nu också! Hon älskar att hålla på med vatten i alla fall för det är jätteroligt att stå och tvätta händerna vid lågt handfat på dagis...:)

Sonjas låt är grym, det är bra att du hintar, killar behöver det! ;)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback