Titta Mackapacka

Tredje dagen på inskolningen gick också bra! Vi går lugnt fram och var där en timme i dag med. Men efter ungefär 20 minuter sa vi hej då till Signe och gick in på en annan andelning. Hon gnällde lite och kom till min famn några gånger innan det gick bra.
Efter att vi hade gått hade hon snart konstaterat att mamma inte var där längre, sen var det inget mer med det. Hon hade skrattat och lekt när vi inte var där. Skönt att höra! Vi kör en timme imorgon med, förskoleläraren tyckte det var dumt att gå för fort fram även om det går jättebra för henne. Jag håller med, bra att ta det i lugn takt.

Jag har ju vart så mycket med henne under de 1,5 år som vi har vart hemma tillsammans så det känns ovant att inte veta exakt vad hon har för sig och hur hon reagerar på saker.

Efter förskolan kom mormor och morfar hit. Vi åkte på golfbanan och mamma stannade här med Signe. Jag har ju inte spelat sedan vi var iväg på lag-sm, och det är tre veckor sedan, men det gick jättebra! Tänkte att jag skulle vara med på KM som är i helgen, och då kan det vara bra att köra ett genrep innan.

När vi kom tillbaka åt vi mat som mamma hade lagat och sen har Signe badat. Hon har även fått ett till favoritprogram. Titta Mackapacka säger hon ibland, och då är det Drömmarnas Trädgård hon vill se (det finns en figur med där som heter Mackapacka). Eftersom vi inte har det på dvd visas det bara på tv vid halv sex på vardagarna. Det är svårt för henne att förstå att hon inte kan titta när hon vill.


Stora tjejen påväg till förskolan.

Kommentarer
Postat av: Lina

Drömmarnas trädgård är Tuvas favvisprogram! :) Det är ett måste på morgnarna eller kvällarna när det också går...

Kul att det går bra för Signe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback