Stora tjejen

Jag tror att Signe är påväg ur sin utvecklingsfas. I torsdags lärde hon sig massa nya ord (de nya färdigheterna brukar ploppa upp när den värsta klängperioden är över) och natten till igår sov hon kanonbra! Hon vaknade dessutom sent och var jätteglad från första start. Det var ett tag sedan hon var det, så det kändes härligt!

Jag hoppas bara att det inte blir ett bakslag nu när hon har sovit borta. Annars har det kunnat bli det när hon har gjort det förrut. Hon kommer säkert vara jättemammig idag, för så brukar det vara när hon kommer tillbaka efter att vi har lämnat bort henne. Vi får se.

Nya ord.

Tack för maten = tack batt

Hej då
har hon använt väldigt lite tidigare, men sedan i torsdags använder hon det flitigt. Hon säger också namnet på den som hon säger hej då till. Tex hej då pappa.

Hej hej säger hon också ofta nu.

Alla. Vi var på öppna förskolan i torsdags och jag sa att alla fick åka rutschkanan när Signe ville ha den för sig själv. Då sa hon alla och flinade många gånger när hon stod vid den.

Borta. Hon har sagt borta någon gång för länge sedan men inte använt det ordet något mer. Nu säger hon det alltid när något är borta.

Ett två tre = ett tå te Signe kan räkna till tre! I torsdags när hon skulle sova ligger hon och pratar för sig själv och jag tycker att hon säger ett, två tre rätt tydligt. Vi har räknat mycket till tre med henne men trodde inte att det kunde vara sant! Men jodå, hon räknade igen och igen. Jag har det på film, det är urgulligt och jag ska försöka komma ihåg att lägga in den.

Imorgon ska vi på Signes första inskolningsdag! Hon ska börja på förskolan och jag börjar jobba om två veckor! Gudars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback