Inskolningen

Natten blev som jag misstänkte. Jobbig. Tror att jag var upp fem gånger. Ibland måste jag även sitta kvar i hennes rum tills hon somnar. Jag hoppas det går bättre i natt. Per fick iaf sitta i hennes rum när hon skulle somna ikväll. Tidigare har hon gråtit efter mamma, så kanske det blir bättre i natt.

Idag har vi vart på första inskolningsdagen för Signe. Det gick hur bra som helst! Det var en tjej, Engla, som var kvar inne när Signe var där och hon visade Signe vart alla leksaker fanns. Signe blev alldeles lyrisk och ville prova leka med alla saker. Åsa, Signes inskolningsfröken, verkade hur trevlig och bra som helst och hon tyckte att Signe var väldigt framåt. Hon gick och lekte i ett rum medan jag och Per satt kvar i "matrummet". Hon klarade sig fint själv. Får se hur det går när det blir dags och lämna henne, nu visste hon ju iaf att vi var kvar.

Så länge Per är arbetslös så kommer Signe att vara 15-timmars barn. Dvs hon kommer att gå på förskolan 5 timmar om dagen, tre dagar i veckan.

Jag var ner på stan en sväng i eftermiddag. Ibland förstår jag mig inte på folk. Jag såg en ung mamma som gick med en hipp, liten, modern vagn där bebisen ligger framåtvänd. Vill man inte ha ögonkontakt med sin bebis? Efter alla studier som finns där det påvisas att det inte är speciellt bra att barn sitter i framåtvända vagnar under 1,5 år. Okej om de har blivit så stora att de kan sitta, men en liten bebis?
Sen såg jag en mormor/farmor som gick och sköt en vagn med en bebis i. Hon gick med en cigg i ena handen och sköt vagnen med den andra. Jisses!

Besiktade bilen också. Som varje gång får bilen mycket beröm. Toyota Carina är en riktigt bra bil enligt besiktningsmännen. Hon klarade sig såklart utan anmärkning.

Signe pratar nästan bara i tvåordsmeningar nu. Det är väldigt roligt att höra! Imorse när vi skulle till förskolan konstaterade hon att hon hade jiiiiis (jeans) på sig. Nänä jiiiiss, mamma jiiiiss, pappa jiiiiiss. Ja, hela familjen hade jeans!

Kommentarer
Postat av: Anton

Nu får det fan vara nog med ditt "nannande", om någon röker och går med en barnvagn vadfan gör det dig och vafan ska du klaga över det för? Och läs inte så jävla mycket angående olika studier, du kan ju bli hjärntvättad -.- Jag å andra sidan kommer att sitta och dricka öl med mitt blivande barn i knät på helgerna, och kanske tillochmed krama en snus och gulla med min lilla gosse/flicka direkt efteråt :)

Postat av: Sara

Drömde om dej i natt, att jag och Johan var på fest hos dej men att Johan blev så full så du tvingade mig att åka hem med honom. Haha, hmm konstigt att Johans dumheter är ett återkommande tema i mina drömmar :)



Angående passivrökning så borde väl alla vara så pass pålästa av studier idag så de vet konsekvenserna av det, utan att ha blivit hjärntvättade :)

2009-08-11 @ 10:49:12
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback