Det går bättre och bättre dag för dag

Jag har väldigt lite att göra på jobbet just nu. Snart är det lunch! Det är bra, för jag är döhungrig.

Det går bättre och bättre för Signe att vänja sig vid den nya vardagen. Igår morse när Per frågade vilka som var på förskolan svarade Signe Åsa och Mimmi (det är två fröknar), och Per frågade om hon ville åka dit. Ja, det ville hon. Väl där hade hon gnällt lite, men inte blivit ledsen som förrut.

Imorse när hon vinkade hej då till mig, gnällde hon bara lite först sen vinkade hon glatt! S K Ö N T. Även på nätterna börjar det ordna upp sig. Inatt, och även igår natt så grät hon knappt, hade bara svårt att komma till ro och somna om. Men det går snabbare och snabbare.

Pappa får fortfarande inte lägga henne på kvällen... Vi vet då hur vi inte ska göra med nästa barn. Signe var ju så lätt att lägga en period så det blev automatiskt att jag bytte till pyjamas på henne, borstade tänder och läste saga. Per gjorde under tiden i ordning vällingen. Jag gav henne välling och sa godnatt, sen somnade hon själv. Det var liksom inga problem. Nu när man måste sitta där inne är det inte lika kul... Vi hoppas hon tycker om pappa lika mycket snart :)

Det är roligt att hon kan prata nu när jag inte är hemma så mycket. Då kan jag fråga henne vad dom har gjort på förskolan och  vilka hon har lekt med och hon svarar själv! Mysigt! Hon blir så stor våran tjej.

Nu ska jag äta maten!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror att många hamnar i den där situationen att det är bara mamman som gäller. För oss blev det ju mer naturligt att dela på allt från dag 1 efter som jag inte ammade heller. Iofs är han ju bara med mig på veckorna men på helgen är det Christoffer får ta det stora ansvaret eller vad man ska säga dvs med läggning, mat, bad osv..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback