Cykla är himla härligt!

Signe har de senaste tre nätterna vaknat och gråtit runt 5 tiden. Då har hon redan fått välling mellan 3-4. Jag har varit tvungen att ta in henne till oss, för det har inte alls gått och sövt om henne i hennes rum. I vår säng har hon kurat ihop sig och somnat tryggt. Troligen drömmer hon. Jag hann inte ens vänja mig vid att hon sov hela nätter förräns det var över.

Igår och ikväll hade hon svårt att somna också. Det är drygt, för jag uppskattar verkligen att hon somnar så lätt om kvällarna. Allra helst eftersom hon vaknar på nätterna. Det är skönt att slippa böka med henne på kvällarna då iaf.

Igår på förmiddagen for vi till Kilafors och hälsade på en sväng. Vi var tvugna att fylla på vatten till Signe. Kommer bli konstigt att kunna ta vatten från kran, när man är van att plocka ut det från kylen.
 
Jag passade på att slipa den andra av Signes stolar med sandpapper, så nu behövs bara färg. När man grundmålar, använder man samma grundfärg som till väggar? Kan jag ta det? För isf kan jag ju börja med den biten.
Efter det började jag gräva längs husväggen. Vi ska lägga sten eller singel längs väggarna och tanken var att det skulle göras förra sommarn redan, men om man vill att något ska göras i det här hushållet är det bäst att påbörja det själv. Per kom ut efter en stund och hjälpte till med resten. Så nu ska vi lägga en sorts markväv och sedan singel. Kommer bli snyggt!

Mamma och Pappa kom förbi och lekte med Signe på kvällen. Izzi blir som galen när hon får se Signe och vill fram och hälsa direkt. När sen Signe vill komma och klappa då är det andra bullar som gäller.

Idag for vi och badade i Söderala. Signe flinade direkt när hon såg poolen. Det var några veckor sedan vi var där nu, så det var kul att hon fick bada igen. Efter badet åkte vi till Barnens Hus med vagnen. Det hade kommit grejer till sufletten som är trasig, men självklart var det inte rätt. Vi hade till och med tagit med oss vagnen första gången för att visa exakt hur det såg ut. Men tjejen kan inte ha kollat riktigt.
Det slutade med att Per sa att han skulle fixa det själv, och vi fick ett presentkort på 100:-. Signe fick ett nytt golfset, en vattenkanna, en liten kratta och en liten lastbil till sandlådan.
Sen for vi till McDonalds och käkade. Fy fan vilka äckliga (rent ut sagt) hamburgare dom har! Usch. Fritösen var trasig, så jag valde bönsallad istället för strips. Det var också en miss. Urk.

I eftermiddag tog vi en cykeltur över stora vägen, ner till Ljusnan och kikade. Det är himla mysigt med cykel!

När vi kom hem var Pers föräldrar här. De hade tagit med en skink- och broccolipaj. Perfekt till morgondagens middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback