Klappa lamm, feber och kräkas...

Igår spenderade vi förmiddagen på öppna förskolan. Det var mycket barn i rörelse. Som vanligt. Signe slocknade i bilen påväg hem.

På eftermiddagen kom både mormor och morfar och farmor och farfar så Signe fick mycket uppmärksamhet. Vi gick ut allesammans i det härliga kvällsvädret! Underbart att våren har hittat norröver också!

Idag åkte jag och Signe till Kilafors och handlade lite på förmiddagen. Hon var alldeles fascinerad över alla bilar, lastbilar och traktorer som for förbi när vi stod på Icas parkering. Hon gillar verkligen fordon den här tjejen!

När vi kom hem fortsatte vi vara ute i det härliga vädret. Vi tog en promenad till postlådan, och för er som vet hur långt vi har till postlådan förstår ni att det blir en jäkla promenad för Signe att gå själv. Sedan skulle vi gå till hästarna och kika, men när vi kom fram var grannen i fårhuset så vi tittade in där istället. Det var flera får som hade fått lamm på morgonen och en hade fött precis innan vi kom! När de får lamm så skärmar man av så att tackan får vara själv med sina lamm, tills de har hittat varandra. Några får och deras lamm hade fått börjat gå tillsammans och de fick jag och Signe gå in och klappa! Vi satt på en hink mitt ibland dom! En litet lamm var väldigt nyfiken och kom fram och nosade på oss. En del av fåren bräkte rätt högt så jag vet inte om det var det som gjorde Signe lite rädd innan det var färdigt. Eller om det var för att hon började bli trött och hungrig. Men hon flinade en del iaf!

Innan vi gick hem klappade Signe på hunden och då sken hon som en sol. Det är väl ett djur hon känner sig mer hemma med. När vi var påväg till grannens hus så skällde hunden hela tiden, han undrade väl vilka som kom, och eftersom Signe gick halva vägen själv tog det lite tid för oss att komma fram. Signe gick hela tiden och svarade hundens skall med vovvov :)

Jag har vart ner en sväng på stan idag. Köpte ett påskägg till Signe och i det ska hon få en liten kyckling och två bilar. Hon gillar ju som sagt fordon. Köpte även en gunga till henne som vi hängde upp på bron.

Vi hade 10 grader på baksidan i eftermiddag och 14 på framsidan. Det var inge vidare sol just då skulle jag påstå. Härliga väder! Jag såg årets första fjärilar idag också. En citronfjäril och en annan.

Signe har ju hållt på att få tänder ett tag. Nu är de på nederkäken på god väg också. Under den här tiden har hon legat på runt 38 grader i temp. Tror det kan bero på tänderna. Hon är inge snuvig alls. Idag hade hon 38,4 både på förmiddagen och på eftermiddagen. Men vid halv fem tiden kände jag på henne och tyckte hon var väldigt varm. Tog tempen som visade 39! Hon har bara haft över 39 grader en gång förrut och då var hon väldigt liten och tempen gick ner bra efter en alvedon den gången.

Det märktes på henne att hon var tagen av febern för hon var gnällig och väldigt trött ikväll. Vi tänkte göra henne klar för sängen redan vid sju eftersom hon var så trött, men så fort jag tog in henne i badrummet började hon gallskrika. Hon gillar inte skötbordet nu för tiden. Hon grät och grät, troligen för att hon var helt slut. Vi lyckades iaf ta tempen, byta blöjan och få på henne pyjamasen på vår säng. Under vällingen blundade hon, och när jag skulle lyfta ner henne i sängen sov hon nästan. Då ser jag hur hon hulkar och så kräks hon. Lilla vän. Eftersom hon nästan hade somnat blev hon väl chockad så då började hon tokgrina igen. In i badrummet och av med pyjamasen. När hon stod i duschen med det varma vattnet lugnade hon sig, men innan det hann hon kräkas en gång till. Det var bara vällingen som kom upp, ingen av dagens tidigare mat, så vi hoppas att det har med febern att göra och inte någon himla magsjuka igen! Och hoppas att hon grät av trötthet och inte för att hon hade ont i magen...

Hon somnade mot min axel nästan direkt efter att hon hade fått på sig den nya pyjamasen. Vi vågade inte ge henne nå mer välling... Hoppas febern går ner under natten och att hon inte kräks nå mer. För då är det troligen nån magbakterie.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken tur att inte jag också köpte en kyckling till Signes påskägg igår, stod och funderade på om jag skulle köpa en sån men de fick bli något annat iställe :)

Postat av: P-A Rapp

All snö borta i Sala....

2009-04-05 @ 09:07:22
URL: http://johannarapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback