Fruktansvärt

Först vill jag börja med att berätta nåt fruktansvärt. Ett par som vi känner som bor en halv km från oss har haft inbrott. Mitt på dagen! Usch, det är hemskt. En riktigt inbrott, där man har rotat runt rejält och lämnat huset som ett bombnedslag. Så jädra fräckt! Jag tycker så synd om paret som är drabbat, jag själv skulle inte våga bo kvar. I slutändan handlar det inte om sakerna man förlorat, utan om känslan att någon kan ta sig in, när som helst.

Tidigare i veckan gick jag och skulle släcka på bron, när jag skulle göra välling till Signe på natten, för Per hade inte släckt den. Då kände jag att dörren var olåst, och genast får jag svårt att blanda vällingen! Jag får en obehagskänsla över att någon kan sitta i soffan i mörket och titta på mig. Än värre, att någon kan ta sig in och föra bort Signe utan att vi märker något. Fy, jag kan inte skriva mer om det känner jag.

Nu till dagen. Signe vaknade redan tio över sex. Jag tog in henne till oss, men hon somnade inte om, så vi gick upp. Vid halv tio gick vi ut, och var ute och lekte i en timme innan jag fixade lunch till Signe. Det blev tidig lunch och tidig sova eftersom hon vaknade så tidigt.

Vid två vaknade hon av att jag tog henne till bilen. Vi for på rytmik. Hela vägen till Bollnäs var jag rädd att få soppatorsk. Det skulle inte vara någon fara, men jag blir nervös när jag vet att lampan har lyst i en mil kanske, bilen känns tröttare.

På eftermiddagen lagade vi fiskrätten. Den var god! Men vi hade fisken inne ett bra tag längre än det som stod på receptet.
Pers föräldrar kom förbi med grannfrun som hade haft inbrott. De var här medan de inväntade poliserna som var tvugna att sticka iväg på en annan grej mitt i allt.

Sen har min farmor vart och hälsat på ikväll. Anders, hennes särbo, skulle till golfbanan på möte så hon passade på att vara här under tiden.


Bilderna är tagna med mobilkameran, så kvaliten är kass.
De som bodde här innan oss hade dagbarn, så sandlådan är enorm. Per fixade till den idag och tog bort det översta lagret av mossa. Så nu är den fin!

Kommentarer
Postat av: Mattias

du kan köra många mil även fast lampan lyser :) jag har kört mellan jobb och Lottefors flera gånger med lampan lysande, men sista gångerna var jag lite orolig för att den skulle stanna, när jag tankade så fick jag i 58liter eller nå sånt och jag har för mig tanken är på 60liter hehe.

Postat av: Sara

Fy va obehagligt! Men om de har varit in i ett hus redan så håller väl grannarna lite extra koll så de vågar sig nog inte tillbaks!



Lyxigt för Signe att ha en sandlåda lika stor som halva Granbo att leka i själv :)

2009-04-22 @ 18:30:06
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Sara K

Hua ligen va otäckt med inbrottet. Signe ser ut som en liten myra i sandlådan. Måste vara drömmen för henne ;)

2009-04-22 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback