Snörvel

Det har vart underbart väder både idag och igår. Igår blåste det nog lite mer på eftermiddan, men var varmare på förmiddan. Imorse var det -2 men det blev varmare och varmare ju längre dagen gick. Bara 6 grader i skuggan, men satt man i lä i solen var det underbart!

Igår på förmiddagen åkte jag och Signe och hälsade på min mormor och morfar. Morfar fyllde 72 igår, och mormor fyllde 71 i lördags. Jag provcyklade mormors cykel som var perfekt! Det är fem växlar på den, på min är det inga... Tror det kan bli tungt att cykla utan växlar med Signe bakpå. Så nu ska vi till och inhandla en cykelsits till henne. Det ska ju bli jättefint väder i helgen, iaf fredag och lördag så kanske måste se till att hämta cykeln och köpa sits innan dess så att hela familjen kan cykla runt byn och kika då.

Jag gjorde egna köttbullar igår, för första gången och hemmagjord mos. Jag förstår att folk inte ger sina barn det nu för tiden. Herregud vilken tid det tar! Hur ska man hinna det när man jobbar heltid? Jag gjorde köttbullarna på samma sätt som köttfärsbiffar. Vet inte om det var en bra idé för det smakade biffar i annan form bara. Sen visste jag ju inte hur länge man skulle steka, man vill ju inte gärna äta rå köttfärs. Moset slarvade jag också med, det har blivit bättre förr...  Så nej, jag kan väl konstatera att som vanligt när man gör nåt från grunden tar det bara massa tid och det blir en herrans massa mer disk.

Efter maten åkte vi och handlade. Vi har ju börjat med det nu. Skriva veckomatsedel och handla på måndagar.

Signes feber har släppt iaf. Hon hade 38,6 när vi la henne igår, och det var det mesta under gårdagen. Men idag har hon blivit snorig och hostat istället! Hon har vart allmänt gnällig och inte speciellt glad långa stunder.

Vi åkte till biblan för att lämna tillbaka böcker och låna nya idag. Jag packade in massa barnmatsburkar, tidningar och annat krafs som jag tänkte åka med på soptippen när Signe hade somnat på hemvägen. Men att åka nånstans efter tio på förmiddagen kan vara vanskligt. Signe är oftast trött då och kan somna lätt om man inte håller igång henne. Det gjorde hon även nu. Jag åkte ändå ner till stan först, men fastän jag pratade med henne så hade hon redan hunnit somna djup. Jag for till tippen då istället. När jag kom tillbaka till stan vaknade hon när jag stängde av bilen. Väl inne på biblioteket sprang hon runt och inspekterade överallt! Skrek av lycka när hon såg en leksaksbil. Lite svårt att få en ettåring att vara tyst...
Det finns en sagohörna där det hänger stora granar på en skena i taket som man kan flytta runt och där lekte Signe tittut. Hon är så duktig och säger verkligen tittut när hon leker.

Signe sov sedan 2 timmar på eftermiddan och jag passade på att sitta i solen på bron och pyssla lite.

Hon hade lite svårt att somna ikväll på grund av allt snörvlande. Trist om hon ska bli jätteförkyld nu till påsk!


Kommentarer
Postat av: mormor

Vilket äventyr!! Tänk att få springa runt i en "djungel" av böcker Signe, du som tycker så mycket om att någon läser för dig. Ser att den där granskogen lockar inte bara till sig barn...

2009-04-07 @ 22:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback