Underbara sol

Idag har det var ljuvligt väder. 17 grader i skuggan. 17 grader! Det skulle vara kul att veta hur man klädde Signe när hon sov i vagnen i somras när det var 17 grader i skuggan. Det är lätt att låta barnen ha på sig för mycket kläder när man inte är van värmen. I solen var det riktigt hett.

Signe sov ända till tio i nio i morse! Det är helt otroligt! Var hur länge sen som helst hon sov så länge, när hon även som bra på natten. Inatt vaknade hon bara en gång, vid 3, och fick välling.

Vi åkte och hämtade min mormors cykel som jag har fått. En 15 år gammal Skeppshultcykel. Kanonfin är den! Åkte även till mina föräldrar för att låna en cykelsits tills vi köper en i veckan. Men den passade inte.

Vid lunch kom Elin och Jonas förbi med mat från grillen. Vi tog fram utemöblerna och satt i solen på vår lilla altan på framsidan i 2,5 timme. Signe sov under tiden, sen åkte vi till Kilafors för att äta upp huvudrätten som vi inte orkade med igår.

Där passade vi också på att vara ute en del. Janne hade letat fram massa leksaker efter Per som han sorterade. Signe hade kul med att jaga myror på altangolvet.
Trist att det ska bli regn här imorgon. Man blir snabbt bortskämd med värmen.

Jag är fortfarande risig. Varför hostar man mest på kvällen och natten? Så drygt.

Signe pekade på gurkan idag och sa gurrrrka. Det är roligt när hon säger saker självmant. Det blir mer och mer så för varje dag!

Just nu ligger Per och sover i soffan. Det är US Masters. En av de största golftävlingarna för året. Han sover nu så att han ska orka vara vaken tills sändingens slut vid 1 inatt. Det gäller att vara smart... Tidigare kvällar har han slockat före elva. Förvånad?

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det var nåt erbjudande när jag fick den så det följde med en extren blix.. Det är mycket värt måste jag säga, man slipper de värsta "blixt bilderna"

Postat av: Lina

Ja, herregud, jag somnade jag med, såg reprisen för nån timme sen...=)

Ja, jag läste om Signes utveckling med, gu va duktig hon är! Känner igen det där med att nicka nekande och jakande och att det verkar som att de förstår varför de gör det. =)



Ja, hoppas vi kan ses nästa gång vi är uppe nu!

Ha en bra vecka!

Kram kram

2009-04-13 @ 19:38:09
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback