Skogsmulle

I förmiddags gick jag och Signe till skogen bakom vårt hus medan Per bytte däcken på min bil. Det finns mycket skoj i skogen. Och mycket som inte är skoj. Signe var rätt gnällig och visste inte om hon ville bli buren eller vara på marken. Mest nöjd var hon när vi tittade på pappa vid bilen... Gunga var också rätt roligt.

På eftermiddan for vi till Kilafors och käkade påskbord. Jag älskar den här maten! Sill, lax och ägg är bara fööör gott! Signe gillar också ägg. Iaf äggvitan. Vi passade på att vara ute en sväng både före och efter middagen och Signe hittade deras grannes katt och så blev det kattjakt även idag... Katter är roliga djur! Hon kommer nog gråta över pappas allergier när hon blir äldre.

Signes förkylning har inte förvärrats iaf. Vi har höjt upp huvudändan på sängen rejält och efter det har hon vart befriad från snorerier och täppt näsa på natten. Inatt sov hon super, vaknade inte förrän 5. Var väldigt länge sen det hände. Och sedan sov hon till åtta! Per tar självklart tillvara på tillfället för sovmorgon och kliver upp kvart i sju... Själv har jag blivit väckt de senaste morgnarna av att någon kommer och pillar på min näsa. Det är mysigt!

Min förkylning har dessvärre tilltagigt... Jag låter hest, jag hostar, jag snorar. Ja, det är drygt helt enkelt.

Nån som har köpt cykelsits för barn på Barnens Hus? Jag skulle vilja veta vad ni köpte för märke och vad den kostade. Har kikat på Team Sportia, och självklart var den som verkade skönast och bäst, dyrast. Men man får väl vad man betalar för.

Här är bönan påväg till farmor och farfar. Nu kan även vi plocka fram vårskorna!











































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback