Signe gillar lesh

Signe gillar just nu att låta allt smaka av både maten och vattnet. Till och med nappen tar hon till pipmuggen och smackar med munnen. Ibland matar hon även pipmuggen med mat!

Ett ord som hon har använt väldigt länge men som jag har glömt att skriva upp är lesh. Det betyder kex. Det säger hon när hon vill ha smörgåsrån. Eller om man frågar om hon vill ha kex, då säger hon lesh hur många gånger som helst och går till skafferiet.

Välling = lellell

Hon kan också säga puppa, och hon har full koll på vart den sitter :)

Idag tog hon upp solhatten och satte för ansiktet när hon lekte tittut. Det såg så sött ut, när hon kikade fram leendes. Hon leker tittut med allt.

Två sånger brukar hon "sjunga med" i. Det finns en som går såhär: "Kalle Anka satt på en planka, ropade såhär: Maaaamma, maaaamma, se så stor jag är". Signe kan ibland börja sjunga maaaamma redan vid "kalle anka". Och hon är väldigt tydlig med de utragna a:na.
Sedan är det i låten som börjar "jag hamrar, jag spikar, jag bygger en bil..." Där sjunger dom tut tut tut på slutet, och den raden brukar hon också börja med lite för tidigt.

Kommentarer
Postat av: jessika

hahaha, kul det där med puppa :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback