Signe älskar utelivet

Idag for vi ner på öppna förskolan vid nio. Det var så himla fint väder så vi var ute på gården en timme först, där det finns gungor, rutschkana och sandlåda. Tjejerna hade jätteskoj, både ute och inne.

När vi åkte hem somnade Signe som vanligt i bilen, jag lyfte över henne i vagnen och under tiden hon sov lagade jag soppan som vi skulle äta till middag. Den blev jättegod! Men jag mixade även broccolin. Det stod att den skulle mixas grovt, jag mixade vår så att det verkligen blev en soppa av den. Inga bitar alls.

Signe sov bara 1,5 timme, så jag hann inte med så mycket mer än att laga maten och käka lite soppa ute i solen.
När hon vaknade gick vi ut i värmen och lekte i sandlådan. Signe älskar verkligen att vara ute! Hon poar på, letar stenar, pillar på myror och annat skoj.

Vi åt soppan och pannkaka idag. Signe gillade bägge delarna, och mumsade pannkaka med sylt och grädde för glatta livet!

Per skulle åka och hämta singel när han kom hem från jobbet, som vi ska använda vid husväggen. Påvägen hem igen brakade släpvagnen... Han hade tagit väldigt lite singel, just för att den är lite rostig vid hjulen. Men det hjälpte inte. Så istället för att det skulle ta 20 minuter att hämta det, tog det två timmar innan de hade fått hem släpvagnen och gruset. Drygt.
Jag och Signe passade på att vara ute ytterligare en gång, och leka i sandlådan såklart. Vi pysslade även med stenhögen som Per tog med hem. Signe plockade en och en, och la dom i lastbilens flak. Aldrig mera än en sten samtidigt. Sötsnöret!

Signe har fortfarande svårt att somna på kvällen. Och hon sover dåligt på natten. Det gör mig så trött. Inatt fick hon välling redan före ett. Lika igår natt. Jag hoppas det vänder snart. Det är riktigt jobbigt ska ni veta att behöva upp var tredje timme. Kroppen hinner inte få någon vila när den bara får sova två timmar innan det är dags att avbryta. Usch. Så egentligen borde jag sova nu, men jag bakar bröd. Filbröd. Så jag måste vänta på det.

Imorgon åker Per till Västerås för att spela golf i två dagar. Det verkar som att det ska bli fint väder iaf. Skönt, så jag och Signe kan vara ute massa och kanske ta någon cykeltur. Lammen har börjat vara ute lite grann nu också, vi ska försöka pricka in när de är där och leker.


Kommentarer
Postat av: magdalena

vilka fina bilder!!du är så duktig på att fota. jo visst trivs de små liven ute, tänk vad mycke de har att upptäcka,, trevlig helg! kram magdalena

2009-04-24 @ 15:27:28
Postat av: Frida

Tack Magdalena :) Ja, verkligen mycket att upptäcka! Varenda liten sten är superintressant :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback