Photoshopögon?



Jag har en fundering. Jag ser flera som har riktigt gnistrande ögon på bilderna. Vilka ändringar gör ni i photoshop? Jag visar ett exempel här uppe. Signes ögon är ju inte sådär grå i verkligheten som den översta bilden visar, så jag har fixat lite i photoshop. Det jag har gjort är att använda lassoverktyget för att markera, sedan har jag ändrat nivåer, kontrast och färgbalans. Jag skulle vilja veta om ni gör på något annat sätt? För jag tycker inte att jag får till det där gnistrandet. Eller så vågar jag inte öka kontrasten tillräckligt kanske?


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! På just det där kortet så gjorde jag som följande :) Markerade ögonen lika som du förklarar sen Filter - Skärpa- Oskarp mask. Sen får man mixtra med hur mycket eller hur litet man vill ändra på reglagen..



Sen brukar jag göra som du förklarar också, men att ta fram det vita ur ögon vitan istället för att ändra färgen på själva ögat...

Postat av: Mattias

Du kan skapa lite olika lager istället, så kan du mixtra hur länge du vill med dem utan att behöva börja om ifall det blir galet.

Bilden här nedan gjorde jag lite snabbt med "adjustment layer" och valde där "brightness/contrast", ökar på ljuset och skärpan så mycket jag tycker blir bra, sen tryck "ctrl+i" för att invertera, ta sen vanliga penseln och måla med vit färg så får du fram det ljusa lagret där du vill ha det, sen är det bara att labba vidare med ljus och kontrast :)

Hoppas du förstod annars får du höra av dig.



36272831copy.jpg" rel="nofollow">http://orcusnet.myphotos.cc/temp/gon36272831copy.jpg

36272831.psd" rel="nofollow">http://orcusnet.myphotos.cc/temp/gon36272831.psd



2009-04-24 @ 10:14:05
URL: http://orcusnet.blogg.se/
Postat av: Mattias

hm.. blogg.se verkar inte gilla understreck i länkar.. det är iallafall ett understreck mellan n och 3 där precis som din originalbild, inget < u > som visas i länken när du klickar.

2009-04-24 @ 10:18:49
URL: http://orcusnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback