Nya tänder

Det ploppar upp nya ord från Signe titt som tätt. Frågar man henne om hon kan säga ett ord så provar hon nästan alltid. Som häromdagen i bilen när hon tittade frågande på vad det var vi svischade förbi, sa jag att det var träden. Jag frågade om hon kunde säga träd, och hon svarade täd. Så nu när vi åker bil och jag säger att det är träden så säger hon täd.

Tittut är något hon också säger ibland, om man leker den leken.

Hon har lärt sig flera nya djurläten. Hon försöker med grisen, men det är svårt. Hon gör det ljudet så som man brukar göra om det kliar i halsen.

Om man frågar om det är gott när hon äter, svarar hon mmmm.

Månadens mest använda ord måste vara Bapp. Signe tycker det är roligt att be om nappen eftersom vi skrattar åt henne, då hon ser så busig ut. Det är kul att se att hon gör saker om och om igen om hon ser att vi tycker det är roligt.

Tidigare har hon sagt Tat när hon menat Tack. Nu kan det både komma, tat, kack, och även någon enstaka gång får hon till det och det blir tack!

Hon tycker att det är roligt att sitta på sin bobbycar, hon har precis lärt sig kliva på den själv. Däremot har hon inte kommit underfund med hur hon ska ta sig framåt. Det är lättast när pappa puttar på. Rida på hopphästen är också skoj när man inte får rida på mammas rygg, och hon galopperar så fint på den! Dock bara upp och ner, inte framåt. Den är lite för stor.

Måste bli bättre på att uppdatera den här kategorin känner jag. Den är ju egentligen till för att jag lätt ska kunna gå tillbaka och kika på hur Signes utveckling har sett ut. Det är synd om jag slarvar med det.  


Signes tänder förökar sig. Det är pågång även på underkäken nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men aaaaj aj aj vad ont det ser ut på lillan!! :) Men fina blir dom!!

Ja ja vet att det är så med dom små, det har ja läst från dag i min fina utvecklingsbok, den ja tror alla mammor har :)Det är så imponerande tycker jag, hur färdigheter bara kan komma på en handvändning! Massa ord bara hux flux :)

Postat av: Anonym

Ha ha tänk om det hände lika mycket med oss varje år? Och att vi gick genom massa faser och så :) Det vore nått det!

De första två tänderna var värst här, nu dom här kindtänderna som kommer märker man knappt så helt plötsligt har det ploppat upp nån, lite orolig om man glömt o borsta när man inte riktigt vet hur länge den har varit där :) Men kan ju inte handla om mer än ett par dagar..

2009-04-02 @ 21:08:00
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback