Klättra



Klättra är kul. Det gäller att vara med, för helt plötsligt så är hon uppe på den där lilla stolen. Den ska så småningom målas vit och ställas i Signes rum. Den andra är isärplockad och slipad, men denna var rätt stadig och Signe fick syn på den i tvättstugan. Där är det svårt att hålla koll på när hon ska klättra så vi ställde den i köket så länge.

Här kommer lite fler ord som Signe använder sig av.

Ägg = Gegg. Något hon lärde sig i påskas. När hon ser påskäggen i riset pekar hon och säger gegg.

Gröt = Löt. När man frågar om hon vill ha macka och gröt, svarar hon "gacka löt". Möjligen lägger hon till ett G ibland framför också, men det är svårt att säga.

Prupp = Pupp. När Signe pruppar skrattar hon alltid ljudligt åt sig själv (pappas flicka?) och numera behöver vi inte fråga om hon pruppade, ofta säger hon själv pupp efteråt.

Kissa Vi har sagt att man kan kissa i pottan. Signe har du upprepat ordet kissa, eller försökt upprepat det. Jag brukar också säga att jag ska kissa när jag sitter på toan. Ikväll när jag satte mig där tittade hon på mig och sa sitt ord för kissa. Som kiiia fast inte lika rent, hon lägger till nåt mer läte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback