En dag med mormor

Idag har Signe vart största delen med mormor. Morfar också såklart. Och Izzi, som vill vara med överallt.

Vi for dit i förmiddags. När jag kom såg jag en klasskompis från låg- och mellanstadiet gå förbi, så vi stod och pratade i en halvtimme. Riktigt roligt att ses! När man är uppväxt med att gå på en byskola med 11 personer i klassen umgås man rätt mycket under de där åren. Vi har många roliga minnen tillsammans.

Jag hade tänkt åkt hem när det var dags för Signe att sova, men mamma tyckte att jag kunde lämna Signe, så jag gjorde det och åkte hem och putsade klart alla fönster istället. Skönt att ha det gjort! Vi har spröjs på våra fönster, sånna man kan ta bort, så jag plockade ner dom när jag putsade och tyckte det var bra utan. Så nu har vi inte spröjs längre. Fönstrena kändes direkt mycket större! Vi har inte haft några gardiner i vardagsrummet. Det är tre stora fönster där, plus en altandörr, och det har inte behövts. Det var snyggt utan. Men nu, när spröjsen är väck, ser det väldigt tomt ut! Konsigt att det kan göra så stor skillnad. Så nu måste vi nog upp med nåt...

Jag lagade middag och så åkte jag och Per till golfbanan när han hade kommit hem och vi hade käkat. De öppnade rangen idag, så vi åkte ut och testade klubborna lite. Jag får vara nöjd, med tanke på att jag inte rört dom sen i höstas.
Efter det for vi och hämtade Signe. När vi kom hem var vi kvar ute i sandlådan till klockan var kvart över sju. Signe gillar verkligen sandlådan! Vi har luckrat upp sanden, så nu är det kanonfint där.


Bilderna är tagna av Signes mormor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback