På upptäcksfärd i Kilafors

Som ni ser i det förra inlägget så har jag och Signe vart ute på promenad. Men här i skogen finns inte så mycket att titta på så vi for in till det stora samhället Kilafors istället. Skulle köpa salva till Signe på apoteket så vi parkerade på Ica och promenerade gatan ner. Gick också upp och kikade på dagiset Junibacken som en läsare tipsade om tidigare. Eller förskola heter det väl nu för tiden. Såg mysigt ut med en liten skog alldeles inpå. Kanske ska ringa och kolla om vi får komma och kika på insidan också.
Letade efter en Loppisaffär som troligen skulle finnas i stationshuset. Jo, för flera år sedan. Någon som vet en bra loppis med lite möbler? Skulle vilja hitta barnmöbler åt Signe. Jag är ju verkligen ingen hejare på loppis. Ser massa fynd som andra bloggare har gjort och då vill jag också ut på loppis. I min vildaste fantasi tror jag att jag kommer att hitta precis det jag vill ha...
Signe tittade sig förtjust omkring på allt som lät och rörde sig. Bilar, traktorer, cyklar, människor. Ja det mesta var intressant.

Vi träffade på Signes farfar hela två gånger! Tänka sig, i stora Kilafors...

Förresten så sov nog Signe rätt bra inatt! Minns inte att jag var upp och gav henne nappen mer än kanske två gånger! Och så välling vid halv två. Skönt! Vid halv sju vaknade hon och fick välling igen, men hon ville inte somna om. I och med att hon fick något i magen blev hon nöjd och kunde ligga och tjattra och sparka bredvid mig i sängen så kunde jag halvsova lite fram till tjugo över sju då vi klev upp. Hon blir så glad när hon äntligen får stiga upp! Gofisen!

Trots att natten var okej så passade jag på att sova tillsammans med Signe mellan halv tio till tolv! Tänkte inte sova så länge, men har man väl lagt sig blir man ju så himla trött!
Imorse efter nio när hon ville sova var det tre grader ute, när vi vaknade vid tolv var det över 13 grader. Hur löser man det med kläder? Eftersom jag inte vet och inte vill att hon varken ska behöva frysa eller svettas under någon del av sovstunden fick hon sova inne i sängen. Det är lämpligast om jag också vill sova. Ligga och snosa på varandra.

Signe spatserar runt som en stolt tupp här hemma! Nu går hon ända från allrummet till köket utan problem. Nästan springer på slutet om jag tex står och tar emot henne och Per går med henne. Riktigt fin stil har hon den lilla hönan! Så jag tror att vi kommer att ha två riktigt onda ryggar här framöver. Än så länge måste hon ju vila efter en stund, men sen när vi ska gå med henne hela tiden... puh!

Kollade på Idol ikväll. Många tycker att uttagningen är roligast för att de får se en massa idioter rent ut sagt. Jag blir bara så trött på de utan någon som helst självinsikt så det är nu det roliga har börjat tycker jag! När det är de duktigaste kvar! Någon som håller med?

Min brorsa
Johan var och spelade en tävling i Hjo idag. Där vi var på sambo SM tidigare i år. Det var för de som hade gjort en HIO i år. Han lyckades komma tvåa och får nu spela en final i Danmark nästa år! Grattis!



Igår på Öppna Förskolan

Kommentarer
Postat av: Hannu

Det är skönt att höra att det är fler än jag som sover bort hela förmiddagen med sin bebis ibland. Jag och Theo somnade också tillsammans på sängen idag och sov mellan tio och tolv :-)

2008-09-23 @ 22:30:27
Postat av: Sara K

Men asså vadå...kan hon redan gå? :)

2008-09-24 @ 21:07:09
Postat av: Frida

Haha men Sara! Det står ju att vi kommer att ha ont i ryggen, vi kommer alltså få gå böjd och hålla i henne medan hon gåtränar :)

Postat av: Jessika

Men gud va söt hon är !!

2008-09-26 @ 08:28:20
Postat av: Sara K

Aaaah...;)

2008-09-26 @ 22:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback