Lek med småtjejerna

Idag har jag och Signe vart på Öppna Förskolan. Lekte med de andra barnen från mammagruppen. Signe och Maja hade så roligt åt en hopphäst när jag gneggade och tog den mot dom. De var så söta när de satt och skrattade bägge två! Så jag var tvungen att pumpa upp Signes hopphäst ikväll som jag köpte i somras på Lidl. Och hon hade nästan lika roligt åt den med.

Vi har bytt bilbarnstol nu. Satt in den större vi köpte tidigare. Kändes som att det var läge nu när det börjar bli så kallt. Det står inte på förrän Signe ska ha vinteroverall på sig och då blir det trångt i babyskyddet.
Helene, Johan och Klara kom hit igår kväll så att Johan kunde hjälpa oss att sätta in den. Det var trevligt med lite besök på kvällskvisten.
Igår på dagen var vi till Kilafors för att hälsa på hos mamman till två av Pers barndomskompisar. Deras pappa gick bort för inte ens en vecka sedan, och eftersom Per är uppvuxen med dom kändes det rätt att åka och hälsa på. Det är ofattbart att livet kan ta så oväntade vändingar. Så fort. Ibland är det bara så orättvist.

Ikväll har jag vart och tittat på damernas DM match i innebandy. Trevligt att komma ut lite. Efter matchen handlade jag på Ica.

Sömnen. Igår natt sov Signe precis som hon brukar. Utan ett knyst till två tiden, då skyndade jag mig att plocka upp henne och ge henne mat så att hon skulle somna om. Jag kände verkligen att både hon och jag behövde få sova. Då sov hon vidare till tjugo över fem och fick äta igen. Hon lyckades dock inte somna om. Tror jag. Hon låg ganska tyst mellan mig och Per så jag slumrade nog till iaf en stund. Men det var skönt att slippa vagga henne. Hade förhoppningar om att det skulle gå lika bra inatt. Men icke. Redan vid strax efter elva när vi skulle lägga oss började hon gnälla och gråta i sömnen. Och vid halv tre var hon också ledsen. En liten pigg av hennes vänstra mittentand på nederkäken har börjat synnas nu. Hoppas den ploppar upp snart.

Nu är det godnatt.



Signe hade roligt med pappa igår morse

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja vi ska ha Linn där oxå=) du kan ju ringa dit om du vill se hur det ser ut där så får du komma på besök å titta, så gjorde jag med Thea innan jag bestämde mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback