Regnväder = inneväder

Idag har det vart ett trist väder. Vi har inte vart ute mycket. Sov förmiddag inne mellan 9-11.40. Skönt. Men jobbigt att lägga Signe. Hon somnar inte bra alls inne på dagen. Ett riktigt projekt blir det. Men det regnade massor så jag gillade inte tanken på att böka med vagnen.

Efter sovstunden käkade vi lunch och lekte. Signe vill ha massa uppmärksamhet och nöjer sig med att leka själv en kort stund bara. Leksakerna tröttnar hon rätt fort på också och vill komma upp i famnen. Väl där är inte det heller så skoj. Tror minsann att hon är inne i ett utvecklingssprång. Lite väl tidigt men alla tecken tyder på det.
När Signe skulle sova igen packade jag på mig regnkläderna och gick ut. Det duggade bara lite så det kunde jag allt ta.

Har fått hem förstoringarna på fotona nu. Den största hade de gjort jättemörk så den ska jag reklamera så att de får göra om den. När jag fick den förrut i storlek 11x15 var det bra mycket ljusare än denna, trots att den också var nån nyans för mörk enligt mig. Trist. Men det kostar inget att skicka tillbaka så jag får väl snällt vänta på att de gör om den.

Elin kom förbi idag. Hon hade möte på golfbanan vid 19 och spenderade eftermiddagen här istället för att åka till Bollnäs. Trevligt med lite sällskap men bökigt att försöka ge Signe uppmärksamhet och samtidigt lyssna och prata med Elin. Det är en konst och något man lär sig med tiden.

När det var dags att sova för Signe blev det bökigt igen. Hade gett henne en alvedon ikväll också för tempen visade på 37,9 och det är lite mer än vanligt. Men den hade ingen inverkan på läggningen. Hon grät och ville upp hela tiden. Gäller att få henne att känna sig avslappnad. Helst vill hon vara i famnen verkade det som. Höll om mig hårt och lät "hmmm hmmm". Som att hon slappnade av och trivdes.

Idag är det 080909. Det betyder att Signe är sju månader! Så det kommer ett inlägg om det också.

02:13


03:25
(Såg precis att Per hade tagit kort igår inatt också :))


Signe fick prova borsta tandköttet igår innan läggning...


Kul att plocka ur Pixieböcker ur väskan!
Lockade Signe med "var är lampan?" och vart tror ni hon kikar? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback