Redo att lämna skogen

Jag är redo att lämna skogen. Men Signe ligger fortfarande och sussar i vagnen. Eller? Sprakade till lite i barnvakten. Säkert alldeles för varmt för henne, för gradantalet har sjunkit en hel del sedan hon somnade strax före tio.

Efter Signe har ätit blir det en tur till Bollnäs. Ska in till jobbet som sagt och sedan till mamma och pappa.

Inatt struntade jag helt i vad klockan var och lät henne amma direkt när hon började gråta. Orkade helt enkelt inte försöka få henne att somna om. Plockar man upp henne blir hon tyst direkt och sover mot axeln. Helst skulle nog hon sova så hela natten. Men så fort man lägger ner henne igen börjar hon gråta. Så vid halv tolv då hon vaknade första gången ammade jag henne och likaså vid halv tre. Jag struntade i att hon troligen inte var hungrig. Hon somnar ju iaf om när hon får tutta. Och hon fick sova i vår sängen resten av natten. Ville inte riskera att hon skulle vakna om jag lyfte över henne. Vid halv sex började hon halvgråta igen. Skyndade upp och fixade välling. Har ju inget att erbjuda efter två måltider på natten, så det blir flaska istället. Hon slurpade i sig 160 ml drygt så hon var nog lite hungrig. Men inte somnade hon om inte...
Men tur som jag har så gick Per upp med henne strax efter klockan sex och jag fick sova till 8 iaf. Kommer bli jobbigt när han börjar jobba på måndag om hon inte sover längre än så här.

Måste kolla över vad för gardiner jag ska sätta upp. Är väl dags att byta inför hösten och vintern. Måste väl torka fönstrena också. Inte världens roligaste jobb. På söndag möjligen.

Det var så soligt och fint för en stund sedan och nu har det blivit helt mulet. Trist.

Måste köpa fler strumpor till Signe med halkpluttar (?) på. Hon tycker det är så roligt att gå omkring om man håller henne under armarna. Jätteduktig på att lyfta foten och sätta fram benet har hon blivit! Ser hon nåt skoj så staplar hon dit och så sätter hon sig ner så att hon kan leka med det roliga hon hittat. Det brukar ofta vara sådant som tidningar, dammsugaren, pers innebandyfodral. Sånt som inte är leksaker. Varför köper man så mycket leksaker till barn egentligen?


Tidigare i veckan. Signe kollar in hopphästen. En leksak.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha nä. Kom och tänka på hur jobbigt ni har de så jag ska vara glad att han bara vaknar till en liten stund.

Testa köp sånna där vaggpluttar man sätter under sängen. De skaffa jag till Theo när han började krångla på kvällarna och dom funkar bra om han vaknar och grinar på natten.

Postat av: Karro

Har du provat att putsa fönstren med tidningspapper?? Hur smidigt som helst, tvätta med blöt trasa och sen torka torrt med tidningen.:-) Tråkigt är det ju fortfarnade med det går fort.

Jag har inte kollat om det går att göra så där i Söräng, hoppas verkligen det för det blir ju lite pengar ändå när man ska renovera. Kan man spara lite på tapeter så är det kanon.. Ha en trevlig kväll!!

2008-09-19 @ 22:10:49
URL: http://karrosunderbaraliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo jag vet dom är dyra men jag tycker dom är klart värt priset :)

2008-09-19 @ 22:11:09
URL: http://dahl0f.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback