Middagssömn

Jag och Signe har precis vaknat efter att ha sovit middag i två timmar. Skönt. Jag var tvungen, var så himla trött!

Signe fick välling vid ett inatt, sen somnade hon om efter det. Behövde lyfta upp henne en gång under natten och det var för att en rap ville upp. Så på det viset var natten bra. Men då smågnällde hon efter nappen massa gånger istället så jag klev upp flera gånger för att ge henne den. Då blir hon ju tyst direkt och självklart är det skönare än att stå och vagga henne. Men det allra skönaste vore ju såklart att få sova några timmar i sträck utan att kliva upp och ge nappen. Vid sex fick hon välling igen, min förhoppning var att hon skulle somna om. Det resulterade i bajsning istället... Efter blöjbyte fick hon ligga kvar i sin säng medan jag halvsov en halvtimme. Sen fick hon mysa med oss i vår säng istället. För det är otroligt härligt att ligga och lukta på lillsigne på morgonkvisten. Helst på morgonkvisten vid åtta...

Nu ska Signe snart få i sig lite lunch och sedan bär det av till Öppna Förskolan. Ska in till stan en sväng också. Jag är ju lite småsnorig och vill ju inte smitta några småkids med det känns bättre i förskylningen idag så jag tror nog att det inte ska vara någon fara.

Det är lite dåligt med bilder i min blogg nu för tiden... måste ta och fota mera!


Bild från början av september. Bus med morfar!
Signes mormor som har tagit bilden.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag tycker det är jätte bökigt med kläderna, idag var vi ute och gick en timme, bara på den timme hinner graderna förändras mycket. Drygt. Företsen, läste att Singe dricker välling, är det bara att börja med det? Eller ska dom smaka på det några gånger först?

Postat av: Lina

Ja från att endast kunna sitta så har de kommit massor nu på kort tid. Står väl inte på förns han tar sina första steg :)

2008-09-23 @ 20:43:47
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh shit det va Johans fel, han läste igenom innnan jag publicerade för att se att de inte var nått fel! Typiskt! :)

2008-09-23 @ 21:16:08
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback