Golfbaneluft

Idag har vi vart och spelat golf. Jag, Per och Pers mamma. Jag måste ju ut och spela lite med tanke på att jag och Anso ska till Vimmerby och spela Sverigefinal i en tävling 28-29 september. Det var skönt golfväder idag! Signe sov från hål 1-14. Det var bra! Sedan fick hon åka bärstol på farfars rygg. Bra för henne att få andas in den härliga höstluften i några timmar. Hon har förresten blivit snorig igen... Det är inte helt lätt för henne nu.

Per är och spelar DM match mot Alfta ikväll. De är nog klara vid det här laget. Strax innan han åkte kom pappa hit. Han blev bjuden på en riktigt fredagsmiddag av mig. Korv och makaroner!

Signe sov inge vidare inatt heller... Gnällde och gnydde om vart annat. Vissa gånger lyckades och komma till och ro och slumra in själv men nån gång var jag tvungen att ta upp henne så att hon fick sova mot min axel och bli lugn. Försöker smeka henne på huvudet och ryggen, men det är inte alltid det hjälper. Drygt att få sån ryckig nattsömn! Per tog henne imorse så att jag fick sova till nästan tio iaf. Helst skulle säkert min kropp vela ha ännu mer sömn. Man blir inte utvilad om man vaknar med max två timmars sammanhållen sömn.

Pers farmor hade ramlat inne i huset idag. Det blev så illa så att hon bröt lårbenshalsen och fick åka ambulans till Gävle. Magda är över 90 år och när man är så gammal och bryter lårbenshalsen brukar läkningen vara besvärlig... Hoppas att allt går bra, trots hennes höga ålder.



Kommentarer
Postat av: Erika

Det ser inte ut att bli några problem att få den tjejen till en golftjej :)

Postat av: Erika

Tack :) Den känns lagom som den är nu, den behöver inte bli så mycket större. (önsketänkande) Den blev i färgen platina, samma färg som Staffan och Anna har på sin vagn. Svart vagn med grå/gröna partier. Diskret och stilren kändes den, tänkte ta en vagn i en mörkgrön färg först men insåg att den skulle se ut som en millitärvagn så vi ändrade oss.



Huset vi har köpt ligger på sävsberg, Malungsgatan 13. Nära till det mesta, både jag och Anders hade väl tänkt oss ett hus som inte var lika "mitt i smeten" men ändå centralt så det blev inte som vi först planerat men huset känns ändå helt rätt. :) Så det ska bli skönt att snart få flytta in!

2008-09-13 @ 18:15:40
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: Sara

Men så en sån söt lite tjej och vilken fin mössa hon har! Hon ser ut att trivas på golfbanan! :)

2008-09-15 @ 15:11:28
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback