Gjort stan utan barnvagn

Tack för alla snälla kommentarer! Det är jätteroligt att ni tar er tid att skriva och kommentera om inläggen och bilderna. Kul att det är fler än vi som tycker att Signe är gudomligt söt :) Intressant dock att det är ungefär samma som kommenterar, trots att bloggen ligger runt 100 läsare om dagen. Hmm. Nåt måste jag ju skriva om som lockar er att läsa också?

Natten var fantastisk! Signe fick välling halv ett, sov till fem och fick välling igen. Inte vet jag om det blir för mycket välling men just nu prioriterar jag sömn! Tror jag var upp och gav henne nappen en gång däremellan. Vid fem fick jag byta blöja för Signe kissar nå otroligt vissa nätter. Gör era små det också? Hon somnade inte om, så jag tänkte att det kunde bero på blöjan. Efter bytet somnade hon och sov till kvart över sju! Sedan flyttade jag över henne till vår säng och tror minsann att hon slumrade till där också! Vaknade av att hon låg och snackade vid tjugo över åtta tror jag. Sen låg vi kvar och busade ett tag innan vi klev upp. Det finns inget härligare än att ligga i sängen och mysa med en liten söt Signe.

Under förmiddagen gnällde Signe en del. For till Röste och lämnade henne där med sin mormor. Jag skulle ned på stan och tror att Signe har det mycket roligare hos mormor än i vagnen på stan. Skönt för mig med att slippa tänka på nån tid för matning och bara kunna strosa in på vilka affärer jag vill.

På eftermiddagen for vi till golfbanan för att gratulera Elin som fyller år idag! Signe var väldigt gnällig i bilen påväg dit, verkar som att hon har slutat gilla åka bil. Hade bara sovit 45 minuter på förmiddagen också så hon var troligen trött.
Men på kvällen var hon för det mesta glad! Så det går i vågor. Helst av allt vill hon gå nästan hela tiden. Då får ju välja själv vart hon vill sätta sig och vad hon vill leka med. Smart tjej.

Efter att vi hade ätit middag kom Tomas och Amelia hit. Tomas tapetserade Signes rum och det blev så fint! Amelia tyckte dock inte om tapeten så värst mycket tror jag. Hon skakade på huvudet när jag frågade om hon tyckte den var fin. Ajdå. Tur att Signe verkade uppskatta den iaf!

Ikväll har jag kollat på Idol och Per har tränat. Han dyker nog upp snart. Sen har jag tagit hand om en massa disk. Såg förjäkligt ut i köket. Men nu är det ganska fint iaf.

Imorgon ska jag försöka få upp gardiner i allrummet när Signe sover på förmiddagen och sedan vid halv ett tiden ska vi mammor träffas hos Magdalena i föräldragruppen. Barnen har mycket utbyte av varandra nu. Tror det är viktigt med den sociala biten, även om Signe mest sitter och iaktar de andra och pillar på sina leksaker :) Sötfisen.

Kommentarer
Postat av: Hannu

Theo kissar också väldigt mycket på nätterna och får en ny blöja när han äter under natten. När jag varit för trött för att komma ihåg att byta blöjan så är ofta pyjamasen blöt på morgonen. Då får man lite dåligt samvete...

2008-09-26 @ 09:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback