En härlig dag

Var upp flera gånger inatt pga Signes snuva. Usch. Men det verkar som det är på bättringsvägen. Hon ville kliva upp klockan sex. Själv var jag så trött att jag höll på att somna sittandes i skräddarställning. Puh. Eftersom Signe valde att bara sova knappt en timme imorse resulterade det i att det inte blev nån sömn för mig... Hon vaknade strax efter att det blev klart med biljetter för vår del.

Då hon fortfarande var snorig och rätt sur och grinig i förmiddags ringde jag och avbokade fototiden. Inge kul att fota en tjej som är missnöjd med det mesta. Och vi får verkligen inte röra hennes näsa. Närmar man sig med pappersnäsduk, näsfrida, nässpray eller pippetter skriker hon som en galning och slänger med kroppen. Jobbigt för både henne och för oss!

Per slutar ju tidigt på fredagar så vi for ner på stan. Det är ju Drömchansen och jag hoppas som vanligt på det omöjliga. Att få vinna. För er som inte bor i området kan jag informera lite vad Drömchansen är för nåt. Om man handlar i utvalda butiker tors-sön denna vecka får man lotter beroende på hur mycket man handlar för. De biljetterna lägger man i en mjölkkanna som står på ett ställe i staden (ja, det är ett väldigt litet centrum...) och på måndag dras det en lott, den personen vinner 50 000:- att handla för på alla de butiker som är med i detta. Det vill säga, de flesta. Tom Ica var med så vi fick biljetter där med. Shoppingen på stan resulterade i skor till per, mössa till per, skor till mig och en ny skitsnygg skötväska (SARA K - vi köpte den på Busungen :)) eftersom den gamla var bedrövlig och har gått sönder på flera ställen! Och denna kan jag använda som vanlig väska också för den var jättesnygg. Vit med svarta blommor. Vi fick 7 lotter för det, plus 2 för mathandlingen. Per betalade både för skor och skötväska, väldigt snällt! Tack.

Signe somnade som väntat i bilen på väg ner till stan, men vaknade när vi åt lunch, så det blev bara en halvtimmes sova där. Och sen har hon vart vaken resten av eftermiddagen. Sen klockan halv två! Per gick ut med henne vid fem tiden men efter tjugo minuter var han tillbaka och hon var inte ett dugg trött. Så jag följde med ut och vi tog en promenad ner till bandyplan då hon fick sitta upp en stund och kika runt istället. Hon ville helt enkelt inte sova. När vi kom in blev hon däremot trött men då var det för sent för att få sova. Så tjugo över sju slocknade hon.
Nåt jag inte längtar till är söndag. Då har man ställt om klockan och då kanske Signe vaknar kvart i fem och vill kliva upp. Tur att Per brukar ta helgerna...

Imorgon tänkte vi kratta löv. Pers föräldrar ska komma hit och umgås med Signe under tiden. Jag skulle nog även tro att Janne passar på att hjälpa till. Han kan nog inte låta bli :)
På eftermiddagen kommer Helene, Johan och Kara hit på middag. Det ska bli trevligt!  Hoppas bara maten blir god.

Nu har jag kikat på Idol (skrev det mesta av inlägget innan programet började) och väntar på att Per ska komma hem från träning. Fy tusan så trist fredagsträningarna är.
Iaf så var Robin E, Anna, Kevin och Alice skitbra. Men Johan gapet Palm kan komma tillbaka om två år. Typ.

Visar bild på köpen i ett senare inlägg.


Signe gick med stolta steg runt i sina ascoola converse i stl 19 som hon har fått av Steph och Dan! Lite stor men ändå perfekta!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, tråkigt att Signe också är förkyld fortfarande. Och ja, det är verkligen hemskt att tvångshålla fast Tuva, usch, hon försöker och försöker ta sig loss men lyckas inte och blir förtvivlad, det känns så hemskt. Jag försöker leka med sprayen eller näsfridan så hon får känna och tugga på dem, men när jag sen försöker föra dem till näsan är det tvärstopp. Ibland ger jag upp, ibland inte, vet ju att det hjälper. I och för sig inte så mycket, hon har grym produktion på snoret nu. Jag hoppas natten blir ok, hon sover bra nu men andningen är rosslig, stackarn!

Jo då, jag fick tipset om päronbodyn som annat än pyjamas också, får nog använda den som lite allt i allo vilket är kanon, härligt plagg!!

Tack för tipset om läsningen, tror inte det är öronen för Tuva, jag brukar trycka till broskbitarna som sitter på öronen som gör att örgången "stängs" liksom (svårt att förklara) och det ska tydligen göra ont om man har problem med öronen då...det har hon inte. Och hon tar sig inte där själv heller som tur är.

Hoppas båda blir friska snart! Vi ska ju upp till Alfta i en hel vecka, åker på söndag, ska bli så skönt!! Och jag hoppas Tuva mår bättre då.



Ha ha, vilka snygga skor!! Det är lustigt, när jag ser rosa prylar i affärerna nu för tiden tänker jag på dig direkt! Ska tipsa om häftiga rosa grejer om jag ser några, lovar!

Postat av: Lina

Kram och trevlig helg! =)

2008-10-24 @ 22:02:40
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Lina

Just det, alvedon ja...jo, jag gav en nu på kvällen faktiskt för hon var så ledsen, det hjälper nog bra, ska ha en beredd vid nattduksbordet inatt också, annars spar jag till imorgon om hon inte är bättre då.

Ger du alvedon till Signe?

2008-10-24 @ 22:04:45
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: johanna Rapp

Kevin är definitivt min favorit...

Du är jätteduktig att uppdatera din blogg. Tack för trevlig läsning.

Kram från Johanna

2008-10-24 @ 22:27:25
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Lina

Åh, har hon!! Ha ha, ja, jag får leta vidare, de är så snygga...=)

2008-10-26 @ 11:42:42
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Sofie

Åh fasiken vilka söta skor :)

2008-10-29 @ 22:43:24
URL: http://www.sofies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback