Signe sussar skönt

Igår förmiddag hade vi besök av grannen och hennes son Isak som är född nästan exakt ett år före Signe. Det skiljer bara någon dag. Det var trevligt! Signe tog bara en kort tupplur på förmiddagen och var vaken när de kom förbi. Det var full fart på Isak medan Signe satt och pillade på sina leksaker. Jag kan inte riktigt förstå att Signe snart är där! Det är ju helt omöjligt att tänka sig det, även fast man vet att det är så. Märklig känsla. Även de som bara är två månader äldre klarar så mycket mer saker, man fattar inte att Signe kanske ställer sig upp mot saker, går med hjälp av gåvagn och sånna saker om två månader. Nä, det går helt enkelt inte att föreställa sig.

Efter lunch sov Signe i tre timmar, hon blev nog helt färdig av att kika på allt Isak tog sig för :)

På kvällen var mamma och pappa här och hälsade på och lekte med Signe. Sen efter badning somnade hon så sött och sov fantastiskt bra! Vi har börjat ge henne burkmat till middag också och jag tror att det kanske kan vara en anledning. Jag gav henne nappen nån gång bara och så fick hon mat först kvart i fyra! När hände det senast? Och så sov hon ända till strax efter sju! Underbart! Så förhoppningsvis går det åt rätt håll!

Även gårdagsnatten var härlig då Per lyckades vakna när hon lät och inte jag!? Troligen berodde det på att jag hade in i djupsömn för jag la mig tidigare, men Per tror inte ens att det var Signe som väckte honom utan snarare en tillfällighet att hon lät samtidigt. Så han gick upp och gav henne välling helt utan min vetskap eftersom jag sussade skönt! Vid kvart i tre gav jag henne nappen och jag kände mig nästan pigg när hon ville kliva upp vid sex!

Idag har vi vart på BVC. Signe blev ju åtta månader idag! Kommer ett eget inlägg om hennes åtta månaders dag. Vikten var nu 9100, så att hon hade vart kinkig på maten några dagar och att hon går mycket märktes knappast för den 8/9 vägde hon 8460.
Viktuppgång: 640 gram!
På längden hade hon växt 2,1 cm. Hon är nu 72,6 cm lång. Det känns långt för 8 månader! Hon har ju använt stl 74 på kläder länge. Nu har hon tom börjat använda 80 i vissa plagg.
Huvudomfånget hade också dragit på rejält med 1,7 cm. Hon har brukat öka 1 cm i månaden tidigare. Men det händer mycket med hjärnaktiviteten nu efter 8 månader, och då växer huvudet mer. Nu ligger hon på 45 cm.

Efter bvc handlade vi lite på Ica och sedan for vi en snabbis till Erikshjälpen för att en tjej i mammagruppen hade sett att de hade en karmsax där för 20 spänn. En sån man sätter upp hoppgungor i. Vi har fått en hoppgunga men har inget bra ställe att skruva upp en krok och därför vore ju en karmsax bra. Men den var borta nu... Hur länge kan de använda hoppgungan?

Idag fick vi köttgryta här hemma. Jag lagade det för första gången och helt utan recept. Gick på känsla helt enkelt. Och det blev helt okej! Tur det. Annars hade jag väl fått åkt till Hambogrillen och köpt en pizza...


Här sover Signe!
Sängen är upphöjd med böcker i huvudändan pga den snoriga näsan, det är inte målaren som satt tapeten snett!

Kommentarer
Postat av: Kaisa

Vilket fint rum hon har! =)

Postat av: Emmy

gungstolen är ju helt bedårande!

2008-10-10 @ 07:23:08
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Anna Brolin

Vi hade väldigt trevligt.. Synd bara att junioren var så trött och gick på högvarv =) Får göra om det igen nå tag.. Kanske kan glra sällskap till öf nästa fredag om ni har lust!?!



//grannen och "teroristen"

2008-10-10 @ 08:12:49
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Jessica

Gud så härligt med ett riktigt tjej rum, jättefint! Om jag får en tjej ska jag verkligen leva ut mina rosa drömmar, he he. Fast jag känner mig säker på att det är en kille, men vi får se.. Hoppas allt är bra med er, Signe är en otroligt söt liten tjej!!

KRAM

2008-10-10 @ 08:12:56
URL: http://wollarth.spaces.live.com/
Postat av: - F r e d r i k a - E k l u n d -

Jättefint sovrum Signe har! :)

2008-10-10 @ 13:17:22
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback