Signe och Sigrid

Idag har Sigrid vart här och lekt med Signe! Mamma Anna och tant Elin var också med. Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag! Signe tyckte det var väldigt roligt att gå efter Sigrid medan hon kröp omkring. Sigrid är drygt ett år och Signe tyckte det var väldigt kul att ha en lekkamrat på besök. Hon såg väldigt fundersam ut när Sigrid kröp fram med en väldans fart. Då ville Signe upp och gå direkt, eftersom det är hennes enda sätt att ta sig framåt. Tur att Elin var här och kunde gå med henne :)

Frågar man Signe vart pappa eller bollen är förstår hon nu precis vad hon ska leta efter! Det är lite mer osäkert med mamma tror jag. Tror att pappan i familjen måste leka den leken lite oftare...
Hon är också väldigt duktig att gå med gåvagnen, men hon kan falla raklång så det gäller att vara med. Hon har liksom inte riktigt greppat det där med att man ska sätta sig på rumpan om man ramlar, utan hon verkar stupa med raka ben! Och då kan det ju bli en rejäl smäll... Så än så länge känns hon för liten för att ratta runt vagnen helt på egen hand. Jag må vara en överbeskyddande mamma, men man måste ju tänka lite på barnens säkerhet också väl? Idag gick Per med henne och hon slog huvudet i väggen och började gråta och sträckte sig efter mig. Då började Per busa bakom min rygg och hon glömde för en stund bort det onda. Tur att det räcker med lite bus så är allt bra igen. Iaf när det är små vurpor.

Signe är fortfarande snorig... Drygt. Och vad gör man efter att man har använt nezeril i 10 dagar om hon fortfarande är täppt? Vi försöker att bara ta det när det verkligen behövs.
Typ varje blöjbyte inleds numera med ett gallskrik. Inte heller speciellt kul. Bra att ha up and go blöjor som man kan dra på stående!

Här följer Signes berättelse om dagen som varit.

Bilderna har Elin tagit!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka himelska blåa ögon! :)



BTW - provade du halstabletten jag tipsade om?

Postat av: Lina

Hej hej!

Välling är väl kanon, pappa tyckte jag var hård som inte gav Tuva nåt nu på natten för han har alltid gett oss barn, men hon har ju klarat sig så...det kommer nog att gå fram och tillbaka en längre tid innan det blir nån ordning på sömnen och vanorna. Det känns som att hon är för liten än för att få in nån rutin lillgumman.



Har du provat Renässans på Signe? Koksaltlösning bara och inte alls medicin på det sättet som Nezeril...jag kör det på Tuva nu också, är jättebra för att lösa upp snoret innan man använder näsfridan t ex...eller bara lösa upp så att det rinner ut.



Vad mysigt att se Sigrid och Signe leka, Tuva har likadana Snobben-mockasiner, jag älskade Snobben när jag var liten så jag måste ju föra vidare den traditionen! =)

Nästa gång vi är hemma måste vi ta en fika! Skulle va kul att se de här jämngamla skruttarna säga hej till varann!



Nu laddar vi för snöovädret imorrn!

Kram

2008-10-30 @ 19:40:11
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Erika

Vilka sötisar :) Tänk att det är sån skillnad i storlek fast det inte många månader mellan. Det går så fort när dom är små! Händer saker hela hela tiden. Sigrid började gå igår, på pappans födelsedag, så idag när jag kom dit klarade hon av att gå rätt många steg :) Om några månader är Signe där också!

2008-10-31 @ 17:24:47
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback