Hemmagjort kolsyrewasser

Begravningen gick bra. Jag är en otroligt blödig människa som gråter väldigt lätt. Många säger att de gråter lättare efter att de har fått barn, men jag har alltid varit en känslomänniska. Igår när man skulle gå fram till kistan för att ta ett sista farväl var det en pojke som var runt 10-12 år kanske som var jätteledsen och grät när han stod framför kistan. Det gjorde att jag inte kunde hålla tillbaka. Att se andra människors sorg kan vara oerhört svårt. Sorgen och smärtan som folk känner blir väldigt påtagligt när vuxna personer gråter. För det är inte ofta man ser vuxna människor gråta. Men det var bara så hemskt att se den här lille killen vara så ledsen. Att gråta för andra människors sorg är väl precis som det ska vara. Att kunna känna empati är en viktigt egenskap. Som sagt, det var min första begravning och det var ingen i min eller Pers släkt som hade gått bort. Jag har varit lyckligt lottad. Men ju äldre jag blir desto äldre blir mina mor- och farföräldrar. Nog för att åldern inte alltid har med det att göra...

Efter begravningen var jag och köpte present till Per som fyller år imorgon. Han fick öppna paketet igår. Han hade önskat sig en pryl. Jaha, en pryl?! Jag for till Elgiganten där de har massa prylar, men åh så svårt. Per dricker massa läsk och därför slog jag till på en Wasser Maxx Deluxe. En kolsyremaskin. Per blev jätteglad och tyckte det var precis en sån pryl han önskat sig, användbar men ändå lite onödig :) Tyckte den var mycket snyggare än Sodastream så jag la till 200:- extra för designen. Nu ska vi bara försöka fixa nån plats till den...
Vad ner på stan också och hämtade ut en förstoring på vår BB fotografering som var i tidningen när Signe föddes. Sent jag vet, men kände först nu att jag ville ha det eftersom vi alla tre är med och det händer inte ofta.

Idag var det babysim. Per spelade match så det blev bara jag och skruttan som åkte. Signe dök massa gånger och tyckte det var allmänt trevligt att bada. Hon är så förväntansfull inne i omklädningsrummet när man har klätt av henne. Som att hon vet vad som ska komma. Pers match mot Ljusdal slutade oavgjort. 6-6.

Ikväll har vi vart i Kilafors. Pers kusin Mia och hennes man Kent och deras två tjejer från Stockholm är uppe och hälsar på i helgen. Signe fick massa leksaker som tjejerna är för stora för. Tack så jättemycket! Vi kommer inte behöva köpa nå julklappar åt Signe... hon har massa leksaker redan! Tur vi har som har Pers kusinbarn.
Något riktigt kul var att Kent hade 13 rätt på oddset(?). Finns det nåt mer att ha 13 rätt på? Iaf så hade han och hans kompisar 13 rätt och det var bara fem personer i hela Sverige som hade prickat in det. Superskoj! Grattis Kent!

De två senaste nätterna har Signe sovit till morgonen (dvs strax före sex...) i sin säng. Är ju upp flera gånger pga den där jäkla nappen men hon somnar om så fort man stoppar in den. Och så äter hon välling en gång. Är det någon som har ett nappbarn som sover hela nätter? Alltså inte vaknar för att få nappen igen. Signe kan ju sova utan nappen om hon tappar den när hon somnat, men vaknar hon till kan hon nog inte somna om utan den... drygt jag vet, men det är ju vi som har gett henne napp så nu får vi väl stå vårt kast. Vi och vi. Det är ju JAG som får kliva upp alla gånger för att ge henne den.

Imorgon kommer Stockholmarna och hälsar på för att se hur vi bor och så antar jag att mamma och pappa och pers föräldrar dyker upp nån gång också eftersom Per fyller hela 34 år.


Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis till Per. Vilken otroligt snygg kolsyremaskin. Måste nog ha en sån jag med! :)

Alltid roligt att läsa din blogg för det finns så mycket bilder och som sagt. Bilder säger mer än tusen ord! Ha de fint! :)

Postat av: Lina

De där med nappen får man nog stå ut med Theo är ju snart 1 år och vaknar fortfarande ibland när han tappat nappen. Undra hur dom blir om man lyckas få dom och somna utan napp?

2008-10-05 @ 08:30:40
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Tänkte bara dela med mig av informationen att det varit fel på en massa av just dom där kolsyreapparaterna.



Vi köpte en till mina föräldrar och när man kolsyrade "pös" vattnet över.. De lämnade in den på lagning och fick tillbaka den - men det blev ändå lika blött.



Visade sig att det var ett produktionsfel och de fick en Soda Stream istället (den dyrare med mer design än den "billiga, vanliga"..)



Så, om det är nåt fel så byt! :) Hoppas inte dock, för dom är snygga!



Ha en skön söndag! /LIna

2008-10-05 @ 10:23:55
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Erika

Sigrid har någon extra napp i sängen förutom den hon har i munnen. Det antar jag är pga att det då är lättare för henne att hitta en napp själv om hon tappat den. Fast jag har och andra sidan aldrig frågat om det är därför men jag bara antog det. :)

2008-10-05 @ 13:06:21
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: Kristina

(läser alltid, kommenterar aldig, förrän nu)



Ivar har också napp om dagarna, fast vi börjar ta bort den mer och mer. Trösta honom på andra sätt och så. Han sover från 19-07 utan att vakna. Om det inte är tänder eller förkylning som spökar. Nu vet ju inte jag hur ni gör på dagarna, men mitt tips är att använda den mindre på dagarna så blir hon inte lika beroende på natten. (min teori iaf)

2008-10-05 @ 18:34:10
URL: http://kikinas.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis Per..

William har napp, vaknar nästa aldrig när han tappat den..

Hoppas allt är bra.

Kram

2008-10-05 @ 19:17:46
Postat av: Anna Brolin

Ja den är snyggare helt klart, jag snålade och köpte en grå sodastream.. passar in iaf =)



Hur ser veckan ut? Jag och Isak är ledig onsdagar och fredagar. Funderar på att åka ner på ÖF och sången på fredag.



Kramar Grannen!!

2008-10-05 @ 20:40:53
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Anna Brolin

Han sover vid 12 och ibland blir det 1 timme ibland 3.. Men vi kan väl komma ner vid 9-10 tiden om det är ok med dig eller blir det för tidigt.

2008-10-05 @ 21:42:53
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Sofia

Nej usch det är verkligen inge kul när dom små bebisarna är sjuk, och framförallt att dom inte kan säga vart dom har ont :(

Ska ner till läkarn idag, nu får det vända snart!!

hoppas signe klarar sig med bara en förkylning..

Kram kram på er!

2008-10-06 @ 09:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback