Snart är helgen förbi

Gårdagen spenderade vi ute och krattade löv i blåsten och rensade i garaget. Så nu får min bil stå inne i garaget! Kändes skönt med tanke på att jag troligen inte kommer att använda den varje dag, och nu när det blir kallare är det inte skoj att ställa sig att skrapa rutorna eller borsta av snö om jag och Signe ska iväg på nåt. Dessutom är lampan i bilen glapp, så när jag öppnar dörren tänds inte lampan och det är drygt att hålla på med Signe i bilen i mörker.
Pers föräldrar var här under tiden, så Janne hjälpte till ute och Christina gjorde fint i köket eftersom Signe valde att sova förmiddag i 3,5 timme. Skönt för henne då det blev så lite sömn i förrgår och eftersom hon fortfarande är snorig.

Vid femtiden kom Helene, Johan och Klara. Så vi käkade middag och spelade Nintendo Wii som de hade tagit med. Det var roligt! Trevligt med sällskap på en lördagkväll. Signe slockande tvärt efter vällingen strax före åtta. Klara däremot orkade hålla på fram till halv tio då de begav sig hemåt. Men då var hon riktigt trött efter allt tennisspelande!

Signe vaknade som vi förstod strax efter halv fem imorse. För henne var det ju halv sex och morgon. Drygt. Men jag hade tagit natten som var väldigt lugn. Upp en gång innan halv fem bara och gav henne nappen. Sen fick hon välling vid tjugo i fem, men hon trodde ju det var dags att kliva upp så då fick Per masa sig ur sängen och börja dagen med att byta ett stort lass i blöjan! :)

Jag sov till halv tio då Per kom in till mig. Det var hur skönt som helst att få sova ut lite!

Jag och Signe var ut en sväng och gick på plattorna idag. Det var lite svårt för henne att gå på gräset, men på plattorna gick det bra i fina stövlarna! Som för övrigt har stl 16/17! Måste vara stora i storleken, för så små fötter tror jag inte att hon har... Per åkte iväg till hallen för de har match idag. Vet inte om han spelar dock, för han började känna sig lite knöven igår och kände sig fortfarande lite klen idag.

Brorsan och Sara kom förbi innan de åkte vidare hem till Stockholm. Johan tyckte väl att Signe minsann borde känna igen honom eftersom han är hennes morbror men hon såg honom som en väldigt skrämmande människa och började gråta av rädsla när han kom lite för nära, lite för fort. Efter ett tag gick det bättre och hon lekte och gick omkring både med morbror och med Sara innan hon blev för trött och det var dags för lite välling och sova.

Vi hoppas såklart att Signe kommer att kunna somna vid sin vanliga tid och vakna vid sin vanliga tid, men det är nog lättare sagt än gjort. För om hon inte somnar förrän halv nio en dag betyder det inte att hon sover en timme extra på morgonen precis... Vore ju inte så skoj om hon ska vakna vid femtiden varje morgon fram tills våren.



Kommentarer
Postat av: mormor

Härre guuud Signe va härlig du är! Du ser så självsäker ut när du håller mamma lite lojt i handen.En tuff tjej är du! PUSS PÅ DIG !!

2008-10-27 @ 19:50:12
Postat av: Signe

Jodu mormor, jag är en riktig tuffing! Stod själv i femton sekunder igår. UTAN att hålla mamma lojt i handen tom. Höll istället i en av pappas gamla strumpor...

PUSS

2008-10-27 @ 21:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback