Höstmys

Idag har jag och Signe bara vart hemma. Hon har sovit lite dåligt under dagen och vart smågnällig och glad om vartannat plus att det bara är roligt med mat ibland. Är säker på att det är för att hon ska gå igenom ett utvecklingssprång snart. Hon brukar vara så i perioden innan språnget, då allt känns kaos. Läste att de kan skratta ena stunden och sedan skiftar det till gråt i nästa, och så har det vart lite under eftermiddagen. 
När jag skulle försöka få ur snor med näsfridan så började hon gråta vid ett antal tillfällen och vanligtvis brukar hon bara streta emot och gnälla lite. Så hon är nog i lite oblans. Plus att hon är snorig och täppt också. Fick en alvedon tidigare idag för hon har legat runt 37,8 från och till ett tag. Hon verkar ha en ganska hög kroppstemp som normaltemp och små barn har ju inte feber förrän över 38 sägs det. De säger ju också att man ska förlita sig på allmäntillståndet och hon är ju inte hängig på nåt sätt, men jag kände att jag ville ge henne en alvedon iaf.

Eftersom Signe har sovit korta stunder idag har dagen känts lång. Det har blivit mycket lek och bus och det tar på krafterna. Lyckades dammsuga lite plus att jag fick ett sug efter att torka golven, vilken typ aldrig sker, så det var bäst att passa på medan jag kände för det.
Brukar ha Signe liggandes på filtar här hemma för det är rätt kallt på golven, men så på Öppna Förskolan igår låg hon på golvet och då såg jag att hon kunde hasa sig bakåt. Så då kände jag att det måste vi ju uppmuntra, men helst med rena golv... Så nu reser hon upp sig med raka armar och sedan puttar hon ifrån och så vrider hon på sig så att hon till slut har förflyttat sig i en stor cirkel.

Jag har bjudit hem mammorna och småtjejerna plus Wilmer som är enda pojken i gruppen på fredag, så då passade det bra med att torka lite golv då det är flera småttingar som vill ta sig fram.

Vi har borstat tänderna på Signe i några dagar nu, för de har kommit fram ganska mycket de två hon har. Först borsta jag eller Per sen får Signe borsta lite själv. Men hon har lite svårt för turordningen...

Idag gick jag och Signe på en höstpromenad efter lunch. Det var mysigt i solskenet! Tänkte kolla på korna, men det var inga där. Signe verkade nöjd med att titta på en bäck som rann under oss och på de gula fina löven.

Imorgon kanske vi får besök av
grannen och hennes pojke. Det vore trevligt! Eller granne och granne, men här i skogen räknas det som granne! Hade vi bott på Ren hade vi bara bott på samma område, om ens det! 
På torsdag är det vägning och mätning som gäller. Jag blir inte förvånad om hon har vuxit en 2-3 cm, för hon känns så lång vår lilltjej!




Kommentarer
Postat av: Emmy

åh va skönt det ser ut :)

Postat av: Anna Brolin

Hahaha ja det är väl så hahha... Är nog van att skriva Isak varje gång jag börjar med stort I, får skyla på det iaf hihi

2008-10-08 @ 15:41:23
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Lena

Din unge är otroligt söt Frida. Även fast hon är lite rund =)

2008-10-08 @ 20:04:59
Postat av: Frida

Det är ju det som gör henne så söt Lena! :)

2008-10-08 @ 22:00:43
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Emmy

ang utdragssäng. är den 8 bred så kan man köpa madrass på ikea för utdragssäng, den är i tre delar som man kan bygga på, därför vill jag ha det måttet. + at jag vill kuna ligga brevid om man vill .)

2008-10-09 @ 07:11:11
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Helen

alltså jag har nog inte sett nå sötare barn.Hon verkar ju alltid le. Min syster läser också din blogg och säger att Signe är så söt.

ha en fin dag!

2008-10-09 @ 14:45:28
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Henrik

Signe är alltid så glad - stoppar du något skumt i hennes mat?=)

2008-10-09 @ 18:05:15
URL: http://www.prylkoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback