Äntligen helg

Tänkte skriva lite kort om gårdagen och dagen. Igår skulle vi egentligen ha träffats hemma hos en i mammagruppen, men Signe har vart förkyld så länge och det var fullt fart i början på veckan så jag beslutade att vi skulle vara hemma och ta det lugnt bara. Hon sov tre timmar på förmiddagen så hon behövde nog lite vila.

På kvällen kom Pers föräldrar förbi och lekte och gick runt med Signe tills det var läggdags.

Idag har Signe också bara vart hemma. Vi har lekt, läst och gått massa. Hon var väldigt fundersam över snön som jag skrev tidigare även om hon inte fick vara ute och leka nåt. Det var ju riktigt blåsigt och trist! Men imorrn ska det ju bli sol och några minus så då blir det nog till att dra på vinteroverallen och vinterskor och ut och kika lite! Ska bli kul att se vad hon säger. Kan tänka mig att det blir mycket "eehhh!!" och "ahh!"

Jag har vart och storshoppat på Ica för nästan 1700:- Jisses. Var in på Dollarstore och köpte två fina pappstjärnor på ekfot till första advent och lite mer krafs. Köpte en domkraft på Rusta så imorgon ska jag få vinterdäck på min bil. Det kan behövas efter dagens snöväder!

Per har vart och spelat DM match ikväll. I Edsbyn. Den slutade 4-4. Men enligt Per hade de vunnit med 15 mål om det hade vart en period till. Edsbyn var tydligen helt slut. Men är det bara två perioder så är det.

Signe har ju inte vänt sig tidigare från mage till rygg. Har inte verkar som hon har tyckt att det har behövts. Hon vände sig tidigt från rygg till mage och de på bvc sa att det är då de måste göra en ansträngning. NU har hon helt plöstligt börjat glida över helt omärkt från mage till rygg. Som att det är nåt hon kunnat hela tiden men helt enkelt inte velat göra. Märkte det först för några nätter sedan när hon helt plötsligt låg på rygg fastän hon nyss sov på mage.
Men det är inte så att hon tycker att det kanske kan va kul att rulla runt runt, det verkar hon inte ha nåt intresse av :)

Idol. Johan Palm överraskade idag faktiskt. Så det var andra som var sämre. Lars. Åk hem. Kevin kan få komma och bo i vår friggebod! Han är ju bara för underbar! Det var inte bara Laila som blev tårögd. Hans glädje över detta kan omöjligt gå omärkt förbi.

Hinner inte lägga in nån bild nu. Blir imorgon kanske.

Trevlig fredagkväll!

Förresten hämtade jag ut Signes
rosa spis från Blå Elefant idag. Såå härlig! Den ska hon få när hon fyller ett år är det tänkt.

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja jag kan tänka mig att man känner så, Sigrid kommer ju kännas JÄTTE stor jämfört med våran lilla plutt sen. Men jag tyckte det var nyss som jag höll i Sigrid första gången när dom kommit hem från BB. Men vips så står man där med en lite knodd som springer runt i hela huset. :)



Vi har målat och ska tapetsera en liten fondvägg i helgen, eller Anders ska. :) Så sen hoppas jag att det blir lite mer ordning. Jag tycker mest det är kartonger överallt! Men det kommer nog vara så ett tag till eftersom några flyttlass står hemma hos pappa också. Men sin om tid kommer vi få ordning iallafall. Nu i november hoppas jag! Och magen den växer, ska försöka knäppa en bild nu på söndag när jag går in i vecka 31 :) Kram!

Postat av: Sara

Exakt som du skrev satt vi och sa igår i soffan.Johan palm, mycket bättre än förväntat. Lars, va tusan gör han där? Tar upp en plats för någon som verkligen vill ha den, hem hem hem! Och Kevin, han är välkommen till larsbergsvägen också :)

2008-11-01 @ 07:31:13
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Elin

Kevin, Alice och Johan Palm var bäst igår!

2008-11-01 @ 09:58:04
Postat av: johanna Rapp

Hej svejs! Kommer du in på min blogg sen jag "skyddade" den?

2008-11-01 @ 20:20:23
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Therese

mysig blogg ^^

2008-11-02 @ 13:53:47
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback